הניתוח הצליח

"בני ערובה" בערוץ 10 - מוכרחים לפרגן עוד בטרם צופים בפרק הראשון

"בני ערובה", יום א', 22:00, ערוץ 10

אם בזמן האחרון היה נדמה כי מלחמת ההישרדות של ערוץ 10 לא הייתה אלא כדי להמטיר עלינו גשם של שעשועוני ריאליטי (בקיץ: "הרווק" ו"אקסטרים מייקואבר" ועתה "אמבוש" ו"הכפר"), הרי שהערב (א') הוא יפסע בטריטוריה שמזמן לא דרכה בה כף רגלו: דרמת מתח מושקעת ועתירת כוכבים.

"בני ערובה" היא מסוג הניסיונות שמוכרחים לפרגן להם עוד בטרם צופים בפרק הראשון. בזמן שצופי הטלוויזיה חשופים לשלל סדרות מחו"ל שקשה מאוד להתחרות בהן מבחינת תקציבי ההפקה, כל מי שמנסה להיאבק על זמן האיכות המצומצם שיש לי עם הטלוויזיה שלי ראוי לברכה.

אחרי הברכות, קצת תכל'ס - והאמת, הוא לא רע בכלל. "בני ערובה" היא סדרת מותחת שקל מאוד להיסחף בעלילתה.

התסריט מעט מופרך אבל שומר על קשר עין עם המציאות. המשחק לא רע, והתוצאה היא דרמת-מתח אפקטיבית, שאפשר לצפות בה.

משימת הרייטינג של "בני ערובה" קשה אפילו יותר מהדילמה שעומדת בפני איילת זורר, גיבורת הסדרה, בתפקיד רופאה שנסחטת כדי לפגוע בראש הממשלה. היא תשודר רק אחרי "פנים אמיתיות" (שאולי כדי להכניס אותנו לאווירה, מביאה הערב, בפרק הבכורה שלה לעונה, את סיפורם של בני משפחות של סוכני מוסד בעבר).

ציון: 8

לשמור על הקצב

"בלו נטלי", יום א', 22:00, "יס דרמה"

אהבתי מאוד את העונה הראשונה של "בלו נטלי": עלילה שמבוססת על מציאות קרובה, שרובנו מעדיפים להדחיק, אבל בעיקר משחק מצוין של צביקה הדר, דרמה, מתח ועוד.

אם לשפוט על-פי הפרק הראשון של העונה החדשה, אפשר שמשהו קצת אבד בפגרה. אולי זה החשש שמא הנושא (סחר בנשים למטרות זנות) איבד קצת את אפקט הראשוניות שלו, שגרם לעלילה להיות קצבית מדי לטעמי, עם סיטואציות משתנות - ממתח להקלה, מצחוק לבכי, מתוקפנות לפיוס - כל-כך מהר שקצת קשה לעקוב. כמו מישהו שקופץ מנושא לנושא עד שאתה מאבד את קו המחשבה.

מצד שני, אני חייב לסייג את האמירה הזאת בכך שלעיתים לסדרות ולעונותיהן יש קצב שונה, שלוקח זמן להתחבר אליו כדי ליהנות.

כך או כך, העימות הישיר מול "בני ערובה" בערוץ 10 עלול לגרום לצופים שלא ממש מחבבים את ה-VOD להכיר בעובדה שגם צרות של עשירים הן קודם כל צרות.

ציון: 8