כך "כבש" התינוק של שקע ותקע את התקשורת העולמית

כתבות נרחבות בנושא פורסמו בימים האחרונים, בין היתר ברשת הטלוויזיה האמריקאית ABC, בסוכנות הידיעות AP ובבלוג המשפיע האפינגטון פוסט

קמפיין הפרסום החדש של חברת החשמל, שבו מככבים "שקע ותקע" כזוג המטופל בתינוק, מעורר עניין רב בכלי תקשורת זרים בעולם. כתבות נרחבות בנושא פורסמו בימים האחרונים, בין היתר ברשת הטלוויזיה האמריקאית ABC, בסוכנות הידיעות AP ובבלוג המשפיע האפינגטון פוסט.

פרסומות ממחישות פרדוקס מרתק בארץ הקודש", דיווחה AP. "למרות שלדת יש השפעה ניכרת, ונישואים חד-מיניים אינם מותרים, בני הקהילה הגאה בישראל זוכים לקבלה מצד החברה - עובדה שזוכה להכרה גוברת מחוץ לישראל".

בדיווחים מדגישים הכותבים כי הקמפיין הפך שנוי במחלוקת ומעורר ביקורת חריפה מצד אישים בקהילה ההומו-לסבית ומחוצה לה, שתוקפים את "מדיניות העמימות" של חברת החשמל, שנהגה לטענתם בציניות כשלא "הוציאה מהארון" את שקע ותקע.

לעומת המבקרים מצוטט גיל קול, דובר האגודה למען הלהט"ב בישראל, כמי שאינו מתרגש מהקמפיין. לדבריו, "שקע ותקע מייצגים את חברת החשמל מזה שנים, והם גייז מזה שנים. הרחבת המשפחה נראית צעד טבעי בהתפתחות הסיפור ומייצגת במידה רבה את מצבם של זוגות בקהילת הלהט"ב".

סמנכ"ל קשרי ממשל, רגולציה ותקשורת בחברת החשמל, אורן הלמן, מסר ל"גלובס" כי "אנחנו שמחים על החשיפה הגדולה שהקמפיין זוכה לה בישראל ובעולם. לנו חשוב שהציבור בישראל יבין שהאוויר שהוא וילדיו נושמים בימים אלה הוא נקי הרבה יותר בזכות השימוש בגז טבעי. יש פחות פליטה של מזהמים וגזי חממה ופחות סיכון לזיהום קרקע וים כתוצאה מהובלת דלקים במיכליות ואוניות. כל אלה הם בשורה של ממש ומהפיכת אנרגיה ירוקה. אין טוב יותר משקע ותקע והתינוק החדש להעברת מסרים אלה".