בקשה לייצוגית: חישוב הארנונה משנת 2008 אינו חוקי

התאחדות התעשיינים הגישה בקשה לייצוגית נגד כל 255 הרשויות המקומיות, בטענה כי ב-2008 הפסיקו לפעול לפי מנגנון חישוב הארנונה הקבוע בחוק

התאחדות התעשיינים הארצית הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד כל 255 הרשויות המקומיות בישראל ונגד מרכז השלטון המקומי, בטענה כי סכום הארנונה שנגבה על-ידי הרשויות המקומיות החל משנת 2008 חושב באופן לא חוקי.

באמצעות משרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ (KGI) טוענת התאחדות התעשיינים כי בכל שנה מחושב שיעור עדכון הארנונה בהתאם למנגנון הקבוע בחוק, ולפיו נקבע שיעור עדכון הארנונה לאותה השנה. בשנת 2008 החליטו הרשויות המקומיות שלא לפעול לפי מנגנון זה וקבעו כי שיעור העדכון יהיה 0%, למרות שהתוצאה המתקבלת מיישום המנגנון הייתה הפחתת ארנונה בשיעור של 0.02%.

לעומת זאת, בשנים שבהן המנגנון הביא לעלייה של הארנונה, עודכנה הארנונה בהתאם.

בבקשה נטען כי מאחר שהארנונה מחושבת על בסיס מצטבר משנה לשנה, הרי שאיפוס ההפחתה הביא לכך שגם בשנים 2011-2013 ובשנים הבאות הארנונה המוטלת הינה גבוהה מהארנונה החוקית.

לדברי עורכי הדין אלכס כץ ומוטי איצקוביץ, המייצגים את התאחדות התעשיינים, מדובר בסוגייה בעלת חשיבות ציבורית רחבה, הרלוונטית לכלל הנישומים בכלל הרשויות, שהנזק הנגרם לכל אחד מהם הוא יחסית נמוך, בעוד סכום הנזק עבור הקבוצה כולה מוערך בסכום של כ-8.5 מיליון שקל.