יוון מתעניינת במתקני התפלה של מקורות ל-15 איים

גורמים ממשלתיים ביוון מתעניינים ברכישת מתקני התפלה מתוצרת שחמ-מקורות בעבור 15 איים יווניים הסובלים ממצוקת מי שתייה חריפה ■ היקף העסקה עשוי להגיע לכמה מיליוני דולרים

גורמים ממשלתיים ביוון מתעניינים ברכישת מתקני התפלה מתוצרת שחמ-מקורות בעבור 15 איים יווניים הסובלים ממצוקת מי שתייה חריפה. היקף העסקה עשוי להגיע לכמה מיליוני דולרים.

הקשר בין הצדדים נוצר בעקבות פגישתו של שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, עם שר האנרגיה היווני לואניס מאניאטיס. השר היווני ביקר בישראל במסגרת מפגש הממשלות משתי המדינות המתקיים בירושלים בימים אלה. השר שלום הציע כי מקורות תספק פתרונות טכנולוגיים להתפלת מים ואספקתם לאיים מבודדים ביוון. מדובר באיים הסובלים ממחסור חמור במים, בעיקר בקיץ - בעת עונת התיירות. שלום ציין כי מקורות הקימה בשנים האחרונות מתקני התפלה בישראל ובקפריסין. בעזרת הידע והניסיון תוכל החברה לספק פתרונות טכנולוגיים לאיים היוונים המבודדים. "זה יסייע כלכלית לישראל ויגרום להידוק היחסים בין שתי המדינות", אמר השר.

המתקנים שעוררו את מירב ההתעניינות הם מתקנים ניידים קטנים שיכולים להתאים ל-400-1,000 תושבים כל אחד. עלות כל מתקן כמה מאות אלפי דולרים. נוסף על כך מציעה מקורות מתקנים גדולים יותר, כמו מתפיל מדגם "ערבה", בהספק של 4 עד 20 קוב לשעה, שיכול לספק מי שתייה לאלפי תושבים.

את מתקני ההתפלה הניידים מייצרת ומספקת שחמ, חברה-בת של מקורות. החברה, בניהולו של אהוד דנוך, משמשת זרוע הביצוע של מקורות בביצוע קידוחי מים בישראל והיא יצרנית משאבות המים היחידה בישראל. דנוך: "סיפקנו עד היום מתקני התפלה ניידים, בין היתר למדינות שכנות לישראל, ומורגשת התעניינות גוברת בהם מחו"ל. נשמח לספק ליוון מתקני התפלה ואנו בטוחים שעסקה כזו תסייע לשיתוף הפעולה בין המדינות, שצפוי להתהדק בעקבות פגישתו של השר שלום עם ראש ממשלת יוון ושר האנרגיה שלה".