בנו של הרב עובדיה יוסף: "לא ניתן לגזירת הגיוס לעבור"

"היה לא תהיה, גזירת הגיוס תתבטל", כך אמר אמש הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ז"ל ומי שנכנס היום למועצת חכמי התורה של ש"ס ■ כל הדוברים שיבחו את יו"ר ש"ס דרעי שגם הוכרז כ"רב הגאון רבי אריה דרעי"

האזכרה לרב עובדיה יוסף ז"ל הפכה למפגן פוליטי למען אריה דרעי: בצומת בר אילן בירושלים התכנסו אמש (א') המונים בעצרת לזכרו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, עם תום ימי השבעה. בעקבות הדיווחים הסותרים על גודל הקהל בהלווית הרב בשבוע שעבר, הפעם במשטרה סירבו להעריך כמה בדיוק הגיעו לאירוע.

אחד הראשונים לנאום היה הרב הראשי לישראל לשעבר אליהו בקשי דורון, שאמר "השם נתן והשם לקח, יהי שם ה' מבורך. כל ימי חייו הוא קידש שם שמיים, בניו מקדשים שם שמיים כמוהו ועשו זאת כשאמרו קדיש מול מיליון איש". הרב שלום כהן אמר בדמעות, "הרב השאיר אדם חזק שיכול לפעול, אריה דרעי. שהוא רצה בו, חיזק אותו ונתן לו כוח". הרב כהן הודיע כמו כן על כניסתו של הרב דוד יוסף למועצת חכמי התורה של ש"ס.

האדמו"ר מצאנז נשא דברים גם הוא ואמר כי הרב "החזיר עטרה ליושנה, ולא רק לעדות המזרח". הרב שלמה עמאר, לשעבר הרב הראשי לישראל, אמר כי "הוא היה המורה של כל פוסקי ההלכות. יחיד בדורו ובדורות". סימן אפשרי לסכסוך בין הרב עמאר ליו"ר ש"ס דרעי ניכר בנאומו של עמאר, כשלאורך הדברים הרכין דרעי את ראשו.

דוד יוסף, בנו של הרב המנוח, הבטיח: "בעזרת השם נשמור על עולם התורה. היה לא תהיה, גזירת הגיוס תתבטל. אנחנו נעמוד על המשמר. לא ניתן, נעמוד ונזעק בגאון, ברוך אלוקינו שהבדילנו מן הטועים ונתן לנו תורת אמת". לדבריו, "נלך לפי הוראותיו. אהבה ואחווה, שלום ורעות. אני קורא לכל הציבור להתאחד תחת הנהגת מועצת חכמי התורה. בעזרת השם אנחנו נמשיך את דרכו של אבא בהשקפת התורה. נמשיך לעמוד על משמר החינוך".

יוסף פצח לאחר מכן בנאום תמיכה בדרעי, מילים שנשמעו לאורך כל הערב כמעט מכל הנואמים: "מעל כולם אני רוצה להודות למייסד ומחולל המהפכה, הרב אריה דרעי. אבא אהב אותו יותר מבן, אבא סמך על חוכמתו". דרעי אף כונה "הרב הגאון רבי אריה דרעי".

"המעט מאיתנו שלמדו בישיבות אשכנזיות, הלכנו בצידי הדרכים, הורדנו את ראשנו, פחדנו לשמור את מנהגינו ולהתפלל בנוסח תפילתנו", תיאר יו"ר ש"ס אריה דרעי את המציאות שלפני פועלו של הרב. "תראו מה קרה בעשרות השנים הללו: נתון אמיתי של מספרים - מסיימי כיתות ח' ספרדיים שהולכים לישיבות קטנות היום, הם יותר מהליטאים והחסידים ביחד. זו המהפכה הגדולה ביותר שרבינו עשה".

דרעי המשיך בזעקות, "אמרתי בימים האחרונים: בשבוע הזה כמעט ואיבדנו טעם. איבדנו את המשענת, את המצפן. אבל ציוויו של מרן להמשיך עם מועצת חכמי התורה, כולנו ביחד. לאחר שהתייעצתי עם מועצת חכמי התורה ועם בניו של מרן חשבנו מה אנחנו, מעט מן המעט, שיכולים להנציח את מרן ולתת משהו כדי להראות כיוון דרך. הדבר החשוב ביותר היה לו חינוך - על זה מסר את נפשו - והחלטנו לקרוא לרשת מעיין החינוך התורני 'בני יוסף'".

ממגן דוד אדום נמסר כי במהלך העצרת הוענק טיפול רפואי ל-58 בני אדם, שנפגעו כתוצאה מהדוחק. חלקם התעלפו ו-4 בני אדם פונו להמשך טיפול בבית החולים. כל הנפגעים במצב קל.