עופר עיני זימן דיון מיוחד בהסתדרות על הפיטורים בטבע ובזן

לדיון יוזמנו ראשי הוועדים של טבע ובזן, המתכננות לפטר מאות עובדים כל אחת

יו"ר ההסתדרות עופר עיני יקיים מחר (ג') דיון מיוחד בהנהגת ההסתדרות בעקבות הודעותיהן של הנהלות טבע ובזן על פיטורי מאות בכל חברה עובדים. לדיון יוזמנו ראשי הוועדים של החברות.

אתמול דיווח "גלובס" כי עובדי טבע, המשתייכים ל-11 ועדים שונים, מתכוננים למאבק בפיטורים. החברה מתכננת לפטר 700-1,000 עובדים בישראל. כ-80% מעובדי טבע מאוגדים בהסתדרות.

"אנחנו מוכנים לשביתה ארוכה, נגייס כספים כדי להתקיים, ואני מקווה שיתר הוועדים יצטרפו לעובדי טבע-טק. נאכל רק לחם ונשתה רק מים, ולא ניתן לאף אחד לשבור אותנו", אמר יו"ר ועד עובדי טבע-טק. "אמרתי לסמנכ"ל משאבי האנוש בחברה שקודם יפגעו בשמנת של המנהלים, בשכר העתק שלהם, לפני שפוגעים בנו העובדים. אולי אנחנו ברמת חובב רק פועלים קטנים בעיניהם, אבל הפועלים הקטנים האלה עושים עבורם מיליארדים. אנחנו נגן על העובדים שלנו כמו לביאה שמגינה על גוריה. לחלק מאיתנו אין מה לאכול, ולכן גם אין לנו מה להפסיד. אם צריך נקפוץ אל האש".

אתמול בערב חשף ערוץ 10 כי בזן מתכננת לפטר 240 עובדים על רקע המצב הפיננסי הקשה בחברה. מדובר ב-16% מעובדי החברה, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר. מתחילת 2011 הפסידה בזן 315 מיליון דולר ובשבוע שעבר נחתכה המניה ברבע.