"ידיעות אחרונות" השקיעה באפליי, מיזם אפליקציות המובייל של לניר

עוד השקיעו: הפניקס וילין לפידות ■ החברה גייסה לאחרונה 14 מיליון שקל ממוסדיים תמורת מניות

כחלק מהצעדים שבהם נוקט היזם נועם לניר לקידום חברת האינטרנט הציבורית אפליי (APPLY), השלימה החברה לאחרונה גיוס של כ-14 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, תמורת הקצאת מניות פרטית.

לקראת אסיפת בעלי המניות לאישור ההנפקה חשפה היום (ב') אפליי את רשימת המשקיעים, ובה נמצאת לא אחרת מאשר קבוצת "ידיעות אחרונות".

באמצעות ידיעות אינטרנט, המפעילה את אתר האינטרנט ynet, השקיעה קבוצת התקשורת של נוני מוזס באפליי - ששואפת להיות רשת הפצה מובילה לאפליקציות מובייל - סכום של 1.25 מיליון שקל תמורת כ-2.3% ממניות החברה וחבילת אופציות.

משקיעים גדולים יותר באפליי הם חברת הביטוח הפניקס, שהשקיעה 5.5 מיליון שקל ותחזיק כ-12% ממניות החברה; ובית ההשקעות ילין לפידות, עם השקעה של 4.5 מיליון שקל והחזקה של כ-8.5% מההון.

באפליי ציינו כי התמורה מההנפקה הפרטית תשמש את החברה למימון פעילותה השוטפת, וכי "החברה זקוקה למימון נוסף על מנת לתמוך בהרחבת פעילותה וקידום מטרותיה".

הון עצמי של 9 מיליון שקל

לפני כחצי שנה השלים לניר, בעל השליטה בחברת האינטרנט בבילון, את רכישת השלד הבורסאי בסט פיול, שהפך לאפליי, בהשקעה של כ-10 מיליון שקל.

עמו בהשקעה שותפים מנכ"ל אפליי אורון צל, סמנכ"ל הכספים עמנואל עזיאל וחברת RB של רון בראון, שמאז פועלים לקידום התוכנית להפוך אותה לחברת אינטרנט.

במסגרת זו החלו השותפים לגייס עובדים ונותני שירותים לפיתוח מוצרים ולבחון שיתופי-פעולה ועסקאות רכישה או השקעה בחברות מתחום הפעילות.

בינתיים לחברה אין פעילות עסקית, והיא לא מציגה הכנסות. הונה העצמי עומד ערב ההנפקה הפרטית על כ-9 מיליון שקל.

מתחילת חודש מאי, מועד כניסתו של לניר לחברה, הכפילה מניית אפליי את שוויה, והיא משקפת לחברה שווי של כ-120 מיליון שקל.