ורדה רזיאל-ז'קונט: "אני נגד הכאת ילדים, לא הכיתי את בתי"

ורדה רזיאל-ז'קונט, שהושעתה בשבוע שעבר מרדיו ללא הפסקה בעקבות עוד התבטאות מעוררת מחלוקת, הפעם סביב הכאת ילדים, לא מבינה מה רוצים ממנה ■ "יצחק קדמן מחכה לי בפינה כבר שנים, עוד מאז 1988"

"האמת? אני לא מבינה את הסיפור. לא מבינה. כששומעים את השיחה הזאת, שאני אבקש מהתחנה שיעלו אותה מחדש באתר הרדיו, מכל הדברים שנאמרים בעולם - השיחה הייתה כל-כך הוגנת". ורדה רזיאל-ז'קונט, מגישת תוכנית הייעוץ הפופולרית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", ויצרנית התבטאויות שנויות במחלוקת קבועה, לא מבינה גם הפעם מה היא כבר אמרה.

רזיאל-ז'קונט הושעתה בשבוע שעבר מתוכניתה בסיכום בין הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ובין מנכ"ל התחנה אייל פאר, בעקבות ריבוי "התבטאויות חמורות", שהאחרונה בהן התייחסה להכאת ילדים.

כשמאזין התקשר לתוכניתה כדי לספר על אירוע שבו חזה, שבמהלכו הכתה סבתא את נכדתה, היא ענתה כי אחיה הוכה "מכות רצח" בילדותו. את המתנגדים לצעדי ענישה מהסוג הזה היא כינתה "דור שמנת ובננה".

"לא אמרתי שצריך להכות ילדים, הדברים סולפו לחלוטין", היא אומרת ל"פירמה". "יצחק קדמן (מנכ"ל המועצה לשלום הילד - ל"א) מחכה לי בפינה כבר שנים, עוד מאז 1988. פשוט זה לא היה המסר".

- אז מה רוצים ממך?

"אני חייבת להגיד שאני לא יודעת. אני יודעת רק שאני לא מתבטאת בגסות-רוח. הפוליטיקלי קורקט היום הוא שעלולים לפרש אותך - ורדה אומרת לכולם לבגוד? היא פושרית של תרופות? זה הכול דברים שעשויים להתפרש. אני נגד הכאת ילדים, אני לא הכיתי את בתי. אולי פעם אחת כשדברים יצאו ממש... אבל אני נגד הכאת ילדים, ואני חושבת שאני אייטם חם ופשוט".

מהמועצה לשלום הילד נמסר בתגובה: "האשמותיה של רזיאל-ז'קונט כלפינו הן חסרות שחר לחלוטין, ויש בכך ניסיון שקוף להסיט את תשומת-הלב מהתבטאויותיה החמורות. במקום שרזיאל-ז'קונט תפיק לקחים מטעויותיה החוזרות ונשנות ותתנצל על שגיאותיה, היא בוחרת לתקוף את מי שהעז לחשוף טעויות אלה.

"ראוי להזכיר כי תלונתו של ד"ר קדמן על רזיאל-ז'קונט נמצאה מוצדקת, הן על-ידי נציב קבילות הציבור של הרשות השנייה והן על-ידי המחלקה המשפטית של הרשות השנייה, וכידוע גם ננקטו נגדה צעדים בגין התבטאויותיה. מוטב לה אפוא להלין רק על עצמה במקום על אחרים, תוך שהיא מפתחת תאוריה מופרכת על היותה נרדפת כביכול".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"