רשם בימ"ש נחשד בהטרדה מינית, פרש - והתיק נגדו נסגר

היועמ"ש יהודה וינשטיין החליט לסגור תיק חקירה כנגד רשם בבית משפט השלום שנחשד בעבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים, ולהימנע מהגשת כתב אישום, לאור החלטתו של הרשם לפרוש מכהונתו במערכת בתי המשפט

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לסגור תיק חקירה כנגד רשם בבית משפט השלום שנחשד בעבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים, ולהימנע מהגשת כתב אישום, לאור החלטתו של הרשם לפרוש מכהונתו במערכת בתי המשפט - כך התיר היום (ג') לפרסם שופט בית משפט השלום בתל-אביב, צחי עוזיאל, בהחלטה להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום מעל פרטי הפרשה. שמו של הרשם לשעבר עדיין אסור בפרסום.

בעניינו של הרשם התנהלה חקירה בחשד לעבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים שביצע לכאורה במתלוננת, עובדת מערכת בתי המשפט, במהלך שנת 2010. התלונה הוגשה בתחילה לנציבות שירות המדינה, והועברה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה מהנציבות למשטרת ישראל. ראש אגף החקירות והמודיעין דאז, יואב סגלוביץ', העביר את הטיפול בה ליאח"ה.

בהמשך אישר וינשטיין לחקור באזהרה את הרשם, לאחר שעיין בחומר החקירה ובהתייחסויות הגורמים הרלבנטיים כפי שנמסרו לידיו. החקירה לוותה בידי פרקליטות מחוז המרכז.

הרשם עצמו הושעה מתפקידו החל מיולי 2011, וכעבור שנתיים, באפריל 2013, פרש מכהונתו כרשם.

החלטת היועמ"ש לסגור את התיק התקבלה כבר בחודש ינואר השנה, ואולם נודעה רק כעת עם הסרתו החלקית של צו איסור הפרסום.

ממשרד המשפטים נמסר היום כי "היועץ המשפטי שקל את מכלול נסיבות העניין ושמע את עמדת כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות עמדת המתלוננת בתיק, שביקשה שלא לנהל הליך פלילי בפרשה, ולרבות עובדת סיום כהונתו של החשוד כרשם, והחליט כי בנסיבות העניין יש לגנוז את התיק. המתלוננת עודכנה בפרטי ההחלטה והביעה בשיחתה עם הפרקליטה המלווה שביעות-רצון מתוצאת תלונתה".

באשר לאיסורי הפרסום בפרשה, ביוני 2011 החליט בית משפט השלום בתל-אביב לאסור את פרסום פרטי הפרשה ואת זהותו של הרשם. זאת, בעקבות בקשה של בא-כוחו של הרשם, שהוגשה כנגד אמצעי תקשורת שונים. כשנה לאחר מכן הגישה היחידה החוקרת בקשה לביטול צו איסור הפרסום נוכח סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות, לעיון והחלטה. המשטרה סברה, בשעתו, כי יש תשתית ראייתית לביצוע העבירות הנטענות.

במאי 2012 החליט השופט עוזיאל לאפשר לפרקליטות להביע עמדה בנוגע להמשך ההליכים בתיק ולצו איסור הפרסום בטרם תינתן החלטה בעניין. באוקטובר 2012 החליט בית המשפט להותיר את צו איסור הפרסום על כנו, עד לאחר שתתקבל החלטה סופית בדבר הגשת או אי-הגשת כתב אישום.