לפיד: "אני מאוד לא מבסוט מהקלות המס שטבע מקבלת"

בראיון לחדשות 2 אמר שר האוצר כי הוא "מסכים עם דוח המבקר, אלה דברים שהלכתי עליהם לבחירות" ■ על קרנית פלוג אמר: "יש הרבה אנשים שלא יהיו נגיד, מה לעשות"

"אני מאוד לא מבסוט מהקלות המס שטבע מקבלת. הממשלות הקודמות נתנו לה הטבות גדולות מדי בתנאים נוחים מדי. לפחות שלא יבצעו כאלה פיטורים", כך אמר הערב (ג') שר האוצר יאיר לפיד בראיון בחדשות 2.

לפיד המשיך להתייחס למצב בחברת טבע וציין כי "לפני שנכנסתי לכאן דיברתי עם עופר עיני ארוכות. המטרה שלנו היא אותה מטרה - למנוע את הפיטורים או לצמצם אותם כמה שאפשר. אני שמח על המעורבות של ההסתדרות. לא אכפת לי מה אומרים. העיקר שלא יפוטרו אנשים".

בנוגע להטבות המס אמר לפיד כי "בחוקים האלה יש סעיף של יציבות ההטבות, קבעו בחוק שגם יהיו הטבות וגם יהיה קשה לשנות אותן. אני אנסה הכל כדי לשנות זאת. כבר העלנו להם מסים בתקציב הזה.

"אני מסכים עם דוח המבקר, אלה דברים שהלכתי עליהם לבחירות. הכסף הזה הוא כסף שלנו. בסופו של דבר הכלכלה מצליחה אז זה טוב, אבל אם אנחנו לא מקבלים מה שמגיע לנו מזה, זה לא בסדר".

בתשובה לשאלה האם ייתכן שמכת המסים הייתה חזקה מדי, אמר לפיד כי "אם יש שיפור זה דבר טוב. הדוח של המבקר לא קשור למדיניות של משרד האוצר שלי. צריך היה לסגור את הבור התקציבי. כל מי שאמר 'למה הוא מעלה מסים' לא שאל את עצמו למה עשיתי זאת, הרי זה לא תרם לפופולריות שלי, אז למה שאעשה משהו שפוגע בציבורשלי ? כי לא הייתה ברירה".

לפיד אמר כי ההבדל בינו לבין קודמו בתפקיד, ח"כ יובל שטייניץ, הוא "סדר העדיפויות. תמיד הלכו למעמד הביניים, לא לחרדים, לא לחברות ענק, ולא טייקונים - כל המקומות שאנחנו הלכנו אליהם לפני מעמד הביניים".

בתגובה לשאלה אם יקדים את ההקלות במסים, אמר כי "אם אפשר היה לעשות זאת אתמול הייתי עושה זאת. כרגע יצאנו מהבור התקציבי הגדול בתולדות המדינה, 35 מיליארד שקל שאיים לקבור תחתיו הכלכלה הישראלית".

עוד ציין לפיד כי בימים הקרובים ימונה נגיד. "זה סיפור נורא. לא תכננו ששני נגידים שבגלל פשריות מעברם הרחוק יפרשו. זה לא יקח עוד הרבה זמן", אמר.

בנוגע למשנה לנגיד שמכהנת כנגידה בפועל, קרנית פלוג, אמר לפיד כי"אף אחד לא ממש מתנגד למינוי שלה, היא אישה מצוינת ואני לא רוצה להעליב אותה. היא אדם ראוי והיא לא תהיה נגיד, יש הרבה אנשים שלא יהיו נגיד, מה לעשות".

לבסוף נשאל לפיד לגבי פרשת הג'וינט, ואמר כי "זה מגוחך, אולי חבל שלא עישנתי, הסיגרים גרמו לי הרבה יותר נזק תדמיתי מג'וינטים".