אהוד רצאבי: אם נפגע בטבע - עסקים רבים יקרסו

נשיא להב מגן על טבע ותאגידי הענק וטוען כי צריך לדרוש מהממשלה להקל על נטל המס של העסקים הקטנים והבינוניים

רו"ח אהוד רצאבי, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים הקטנים והבינוניים בישראל), יוצא להגנת טבע ותאגידי הענק על רקע פרסום דוח מבקר המדינה וטוען כי פגיעה בהטבות המס שמקבלות חברות הענק תביא לקריסת עסקים רבים בישראל.

"כולם מתלהמים נגד חברות הענק, אך פגיעה בהן תגרום כמו מגדל קלפים לקריסתם של עסקים רבים", אומר רצאבי. "אותן חברות, אשר נהנו מהטבות המס במסגרת המסלולים שהמדינה אישרה, היו במשך שנים מקור גאווה לאומית. פוליטיקאים הצטלמו איתם, בכל כנס בינלאומי, איכותה של ישראל הוצגה דרך חברות אלו, דורות של עובדים, מנהלים, חוקרים ואנשי פיתוח צמחו במעבדותיהם וחדרי המחקר של אותם מפעלים, מפעלי-משנה רבים התקיימו רק על בסיס אספקת מוצרים לחברות אלו, עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים סיפקו את מרכולתם למפעלים אלו - וכולם רק שיבחו והיללו. וכעת במחי יד הפכו אותם לעוכרי ישראל".

רצאבי טוען שבמקום שההאשמות יופנו כלפי תאגידי הענק שזוכים להטבות מס בהיקפים כבדים, על הציבור להפנות טענות כלפי הממשלה שמכבידה את נטל המס על עסקים קטנים ובינוניים.

"הטענות הנשמעות לא צריכות להיות מופנות כלפי חברות הענק, אלא כלפי הממשלה, שבשעה שמעניקה הטבות מס במיליארדי שקלים לאותן חברות, היא מעלה את נטל המס לעסקים הקטנים, מכבידה עליהם את העול ולא בונה אופק ועתיד ותוכניות עידוד לקטנים. האש לא צריכה להיות מוסתת כלפי אלה שאמנם קבלו הטבות מס אדירות, אך באופן חוקי ועצם קיומם מספק עבודה לעסקים קטנים רבים", מציין רצאבי.

רצאבי הוסיף כי "לצמיחתה של מדינה וחברה חזקה, נדרש מגזר עסקי, פורח, יצירתי ותחרותי, המבוסס על חברות גדולות וחברות קטנות כאחד. רק מגזר עסקי חזק יוכל לאפשר לממשלה לממן פעולותיה להעניק שירותים ציבוריים ראויים, ולבסס מעמד של עובדים ואזרחים מרוצים, החיים בתנאים סבירים בכלכלה השבירה של היום".