החנות פתוחה? הבמה שמחברת את העסקים לפייסבוק

הסטארט-אפ Easy Social Shop מאפשר לעסקים מקוונים לפתוח חנות בפייסבוק ולהגיע אל מיליוני הגולשים ברשת החברתית

הן מושכות קהל וטראפיק, הן מונעות מהרבה באזז תקשורתי והן גם מצליחות לגלגל כסף מפרסום, אבל הרשתות החברתיות עדיין לא מצליחות להיות קרקע פוריה למסחר מקוון.

סטארט-אפ ישראלי בשם Easy Social Shop, שהוקם ב-2011 על-ידי ניסים לחיני ואופיר טהור, מנסה גם הוא לפצח את הנוסחה. "ראינו את האבסורד שקיים בפייסבוק - הצרכנים מבלים שם הרבה זמן אבל העסקים מתקשים לעשות את המעבר באספקט של המסחר המקוון", אומר לחיני. "מהעבודות שלנו בסיסקו ובנילסן הכרנו את עולם ה-E-Commerce וניסינו לראות איך לפשט את התהליך. בהתחלה בחנו כיוון של הקמת חנות מאפס בפייסבוק ואז נפל לנו האסימון שתחום קטלוג המוצרים ויצירת חנות כבר קרה באינטרנט ואין טעם להתחיל אותו מחדש".

Easy Social Shop לוקחת חנויות וירטואליות קיימות של בעלי עסקים קטנים או אנשים שמוכרים מהבית מאתרים כמו איביי, אמזון או etsy ויודעת במספר קליקים בודדים להמיר אותם לחנות פייסבוק. "אנחנו בעצם עוזרים ללקוח לייצר ויטרינה נוספת בתוך פייסבוק בתהליך פשוט", מסביר לחיני. לדבריו, "יצירת החנות עבדה בתחילה בתשעה קליקים ואז ניסינו לפשט עוד יותר את התהליך. הצענו יום חופש לכל עובד שיצליח להוריד קליק אחד מתהליך הקמת החנות. היום זה עומד על 2-3 קליקים".

לדבריו, העובדה שהמודל של החברה נשען על פלטפורמה מסחרית קיימת משנה את התפיסה. "עסקית, פלטפורמות כמו איביי או אמזון לא חוששות לשתף איתנו פעולה כי הן מבינות שאנחנו לא יכולים לפעול נגדן. הן מרגישות בנוח שאין לנו את היכולת להקים חנות מאפס", אומר לחיני.

"גם העובדה שהתמקדנו במי שכבר יש לו חנות, מביאה לשולחן בעלי עסקים יותר בשלים. יש לעסק כזה כבר ספקים שהוא קונה מהם אם הוא לא היצרן, יש לו יכולת סליקה, תשתית לוגיסטית לשילוח וכו'. אלה לא דברים טריוויאליים", הוא מסביר.

המוצר של Easy Social Shop מאפשר התאמה אישית של החנות בפייסבוק כמו בחירת המוצרים שיוצגו, היכולת למתג את החנות, להוסיף סרטון או הודעת פתיחה, לבחור צבעים ואופן הצגת המוצרים ואולי הכי חשוב - תרגום של החנות לשפה שבה גולש המשתמש בפייסבוק.

לדברי טהור, הרבה מהעסקים שמשתמשים בשירותי החברה מגיעים מתחום האופנה, התכשיטים והאקססוריז וכן גם מתחום מכירת כרטיסים למופעים. אבל יש גם הפתעות: "לפני חודשיים מכרנו שלוש מכוניות יד שנייה דרך איביי מוטורס", הוא אומר ומוסיף: "מכרנו גם שמונה כרטיסים לאזור ה-Golden Ring של הרולינג סטונס - זו עסקה של מעל לעשרת אלפים דולר".

אחד המשקיעים בחברה הוא צחי סולטן, הבעלים של כלל חיתום, ואחד היועצים הוא יואב קוטנר (לא שדרן הרדיו) אחד ממקימי Magento, אחת מפלטפורמות המסחר הפופולריות בעולם.

מודל עסקי: חלוקת רווחים ממכירות עם פלטפורמות המסחר כמו איביי ומוצר פרימיום שמספק אנליטיקס לעסקים.

משמעות השם: "השם לא מתחכם כי רצינו להבהיר שאנחנו שמים את עניין הפשטות כמטרה עליונה".

Easy Social Shop

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: המרת חנויות מסחר מקוונות לפייסבוק

מייסדים: ניסים לחיני ואופיר טוהר

היקף גיוס: מאות אלפי דולרים

משקיעים: צחי סולטן ו-Outcrowd

מספר עובדים: 6

אתר: easysocialshop.com