טקדו הישראלית מגייסת 6 מיליון דולר בהובלת תאגיד 3M

טקדו מספקת למשתמשיה מערכות לניטור וחיזוי פעילות ברשתות מים בסביבת ענן ■ הפתרון של החברה מספק למשתמשיו תובנות אודות התקלות, או אירועים חשודים אחרים הקיימים ברשת בזמן אמת

קרן ההשקעות של חברת 3M הכריזה היום על השקעה בחברת טקדו, חברה מובילה בעולם בתחום הניטור של רשתות מים עירוניות. טקדו גייסה בסבב הגיוס הנוכחי 6 מיליון דולר ו-3M היוותה חלק משמעותי בסיבוב.

טקדו נוסדה בתחילת 2009 ע"י אמיר פלג היא מספקת למשתמשיה מערכות לניטור וחיזוי פעילות ברשתות מים בסביבת ענן. בעוד מוצרים הקיימים בשוק מציגים נתונים גולמיים שמשמשים לניתוח ידני, הפתרון של טקדו מספק למשתמשיו תובנות אודות התקלות, או אירועים חשודים אחרים הקיימים ברשת בזמן אמת.

המערכת משתמשת בנתונים הגולמיים (קריאות מדי ספיקה, מדי לחץ וחיישני איכות מים המותקנים ברשת המים), ומצליבה אותם עם נתונים נוספים (מזג אויר, GIS, ימי חג) בעזרת עיבודים סטטיסטיים מתקדמים, לצורך הבנה מעמיקה של השינויים בהתנהגות הרשת.

"אנו רואים בחברת 3M משקיע ושותף חשוב ואסטרטגי וזאת בהתבסס על המיקוד של 3M בפתרונות לאיתור בעיות ושיקום צינורות מים ישנים, על המוניטין המעולה שלה בתחום המוצרים להגנת התשתיות ומעמדה כמובילה עולמית בחדשנות", אמר אמיר פלג, מייסד ומנכ"ל טקדו. "בהמשך להשקעה האסטרטגית של חברת ABB בטקדו בשנה שעברה, אנחנו מאוד שמחים על ההזדמנות לצרף משקיע איכותי ואסטרטגי כמו 3M לגופים העומדים מאחורי החברה".

חברת 3M העוסקת בתחומים רבים ומגוונים, היא גם מובילה עולמית במתן פתרונות להגנת תשתיות כבר למעלה מ-50 שנה. ריאן רוג'רס, מנהל תחום שיקום צינורות מים ב-3M, אומר כי "ישנן 250 אלף רשתות מים מקומיות ברחבי העולם, ו-20% עד 30% מזרימת המים הולכת לאיבוד ואינה מחויבת, יש כאן צורך עצום לפתרון".

סטפן גבריאל, הנשיא העולמי של קרן ההשקעות של 3M הוסיף כי "3M תוכל למנף את ההשקעה על ידי שילוב התוכנה של טקדו עם הפתרונות הקיימים של 3M בתחום שיקום צינורות מים".

לדברי יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל 3M ישראל: "חברת 3M העולמית שוב מוכיחה את העניין שהיא מגלה בשוק הישראלי לאחר רכישת אטנטי וההשקעה בווקלזום. בימים אלה 3M העולמית בוחנת השקעות נוספות וחיזק הפעילות בישראל".