יובנק תובע 566 אלף שקל מעו"ד יורם יוסיפוף

‎יוסיפוף, שעשה את הונו בנדל"ן בבריטניה, נדרש לסגור את כל פעילותו בבנק בשל חובות חברות הנדל"ן שלו ■ יובנק: "הוא הפר הסכמים לסגור את יתרות החובה"

שמו של יורם יוסיפוף, עו"ד ותיק, והשותף המייסד במשרד עורכי הדין יוסיפוף-כהן-קורן-גרודברג ושות', עולה בשנים האחרונות בתקשורת פעם אחר פעם בהקשר לרכישת נכסי נדל"ן בבריטניה באמצעות מקלטי מס.

כך, למשל, בנובמבר 2012 פורסם ב"גלובס" תחקיר מסועף של "ארגון העיתונאים החוקרים הבינלאומי", הממפה גם את עסקאות הנדל"ן הבולטות בבריטניה שביצעו בשנים האחרונות משקיעים וקרנות זרים באמצעות חברות שרשמו במקלטי מס, כמו איי תעלת למאנש.

לפי הפרסומים, יוסיפוף רכש עם שותפים, תוך שימוש במקלטי מס, בין היתר, את מלון הדירות "קומפורט אין" בנוטינג היל בלונדון ב-13.75 מיליון ליש"ט, בניין משרדים ממשלתי בקרוידון שבלונדון וגם בתים ודירות בבריטניה.

לאור ההון הרב שעשה יוסיפוף בשנים האחרונות מהעיסוק המשפטי ובעיקר מנדל"ן, מפתיע היה לגלות כי לאחרונה הגיש נגדו בנק יובנק תביעה לבית משפט השלום בתל-אביב, בטענה כי חברות בבעלות יוסיפוף חייבות לבנק מאות אלפי שקלים, וכי הוא מפר הסכמים שבמסגרתם התחייב לפרוע חובות שצברו חברות הנדל"ן שבבעלותו ושניהלו את חשבונותיהן.

דרישה להפסקת פעילות

בתביעה בסך כ-566 אלף שקל, שהוגשה נגד יוסיפוף ובת זוגו דורית ונגד החברות "אמ.איי.אס.ווי נכסים והשקעות", "רוי נדל"ן גרופ" ו"שלין אחזקות", טוען הבנק, באמצעות עורכי הדין דורית לוי-טילר וליאור הר-צבי, כי "קבוצת יוסיפוף התחייבה לפעול לסיום הפעילות בחשבונות המנהלים בבנק ולפירעון מלוא החובות שנצברו בחשבונות... אך היא לא עמדה בתנאי ההסכם לפירעון החוב".

לפי התביעה, באפריל 2013 נכרת הסכם בין הבנק לבין הנתבעים, שבו התחייבה קבוצת יוסיפוף לפרוע את חובות שצברו החברות בחשבון הבנק עד ל-30 באפריל 2013. לדברי הבנק, במסגרת ההסכם התחייב יוסיפוף להחזיר באורח מיידי לבנק את כל פנקסי הצ'קים וכרטיסי האשראי הנוגעים לחשבונות הקבוצה ומתנהלים בבנק.

"למרבה הצער, קבוצת יוסיפוף לא פעלה לקיום התחייבויותיה, ולא זו בלבד, אלא שבחודש יולי התקבל בבנק עיקול מס הכנסה על זכויות אחת מהחברות עד לסך של כ-741 אלף שקל", נטען.

מהתביעה ומנספחים שצורפו אליה עולה כי יוסיפוף ריכז ביובנק את פעילותו העסקית והאישית במשך למעלה מ-20 שנה, ולאחרונה - כך לדבריו - הוא התבקש על-ידי הבנק להפסיק לאלתר את כל פעילותו בבנק ולסגור את כל החשבונות שלו, של בני משפחתו ושל החברות שבבעלותו.

בתגובה לטענות הבנק נגד יוסיפוף שלח פרקליטו, עו"ד צביקה שטוירמן, לבנק לפני כחודש מכתב, שבו נטען כי הבנק דרש מיוסיפוף להפסיק לאלתר את פעילותו בבנק ללא התראה וללא נימוק. "על אף בקשות חוזרות ונשנות של מרשנו לקבלת הסבר כלשהוא לצעד תמוה ונמהר זה, המנוגד להלכה המחייבת את הבנק במתן התראה סבירה מראש טרם שהוא מתנתק מלקוחו", נאמר במכתב.

לדברי יוסיפוף, הבנק חייב אותו בחיובי ריבית מופרזים ומוטעים, תוך הצגת מצגי-שווא במהלך כריתת ההסכמים, תוך ניצול לרעה של אמונו בבנק. "הבנק חייב את קבוצת החברות שבבעלות יוסיפוף שלא כדין ותוך נקיטה במצגי-שווא והטעיה בסכומי-עתק של לפחות 2.4 מיליון שקל, ואף נמנע מלהעביר לידי יוסיפוף את פירוט החשבונות שלו בבנק".

הבנק לא השתכנע מהדברים והגיש, כאמור, את התביעה.