"המיזוגים והרכישות ב-2013 - כ-4 מיליארד דולר"

יו"ר ארנסט אנד יאנג ישראל, רונן בראל, צפה בכנס ג'רני את המשך המומנטום החיובי של גיוסים והשקעות הון סיכון בישראל ■ ב-10 החודשים הראשונים של 2013 מדובר בהיקף הגבוה מזה 10 שנים

"היקף המיזוגים והרכישות ב-10 החודשים הראשונים של השנה היה הגבוה מזה 10 שנים והסתכם בכ-4 מיליארד דולר", כך אמר הבוקר (ה') רונן בראל, יו"ר ארנסט אנד יאנג ישראל, בכנס הג'רני שנערך ע"י ארנסט אנד יאנג ישראל בשיתוף "גלובס", המתקיים היום בתל אביב.

לדברי בראל, "הישג זה של התעשייה הישראלית בולט במיוחד על רקע הירידה בהיקף המיזוגים והרכישות שחלה בתקופה זו בארה"ב. שיעור הרכישות של חברות מגובות הון סיכון הקשורות לישראל היה כ-20% מהיקף הרכישות של חברות אמריקאיות, לעומת יחס השקעות של כ-5% בחברות ישראליות לעומת חברות אמריקאיות". בראל ציין גם את תחום ההנפקות השנה, שנראה חיובי הן בתחום הטכנולוגיה והן בתחום מדעי החיים.

בראל ציין עוד את הגידול בהשקעות ההון סיכון בישראל בהשוואה לשנה הקודמת. "ההיצע האיכותי של חברות ישראליות מעודד כיום את קרנות ההון סיכון לחזור להשקעה בחברות בשלבים ראשונים", אמר. "הגיוסים של הקרנות מצביעים על כך כי יש סיכוי טוב שהמגמה החיובית תמשך גם בשנת 2014".

בראל הדגיש את החשיבות של תחום מדעי החיים, ואמר כי "התפתחות תחום מדעי החיים היא משמעותית ביותר ומקדמת את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית וגורמת למומנטום חיובי בתחום". לדבריו, "היקף גיוס הכספים לחברות מדעי החיים גדל השנה - דבר שיאפשר להן להשקיע יותר במחקר ופיתוח". יחד עם זאת, ציין בראל, כי "נדרשים משאבים כספיים רבים יותר לצמיחתה של התעשייה".