מאושיות המחול הישראלי: ערב לזכרה של יהודית ארנון

ביום ראשון יתקיים ערב לזכרה של יהודית ארנון, מייסדת הלהקה הקיבוצית בגעתון וכלת פרס ישראל למחול משנת 1998

כל-כך הרבה פריפריות התקיימו בכפיפה אחת בדמותה של יהודית ארנון, מייסדת להקת המחול הקיבוצית, עד שקשה לתפוס איך הפכה לכוח מרכזי כל-כך בתרבות הישראלית. ארנון, כלת פרס ישראל למחול משנת 1998, הייתה אישה קטנה, ניצולת שואה, קיבוצניקית מגבול הצפון, שאהבה מחול והייתה האם המייסדת של הלהקה המצליחה.

בערב לזכרה שיתקיים ביום ראשון הקרוב, מתכנס עולם המחול הישראלי בקיבוצה, געתון וקורא על שמה את המשכן למחול במקום.

בערב יעלו בקטעי מחול משולבים של להקות, רקדנים ויוצרים ישראלים מכל קשת הדורות והסגנונות, שדרכיהם הושפעו, הצטלבו והשתלבו לאורך השנים בחייה ודרכה של ארנון. בנוסף, ייחשפו לראשונה קטעים מראיון מרגש עם ארנון, שצולם לפני שמונה שנים וטרם פורסם.

"יהודית היא מקור השראה עבור דורות של רקדנים, יוצרים, מורים, אנשי מחול ואנשים בכלל. הייתה בה אהבת אמת לעולם המחול, זה היה משהו בסיסי בקיום שלה. היא הייתה קשה ותובענית, אבל בו בזמן רכה ומחבקת. היא הייתה טוטאלית ועם רצון ברזל, אבל בו זמנית גמישה וותרנית", אמר עליה רמי באר, המנהל האמנותי של הלהקה, שצמח בה כרקדן והפך ליד ימינה של ארנון עד שהחליף אותה בראשות הלהקה ב-1996.

היא יסדה את הלהקה ב-1956, עולה חדשה צעירה שהגיעה לארץ עם קום המדינה, ותלאות המלחמה וההישרדות באושוויץ לא ריפו את ידיה. בכוח חזון נחוש היא יצרה סטנדרטים גבוהים והצליחה לגייס רקדנים מעולים, וליצור שיתופי פעולה עם יוצרים בולטים מהעולם, כמו מץ אק השוודי וירי קיליאן ההולנדי.

בערב המיוחד ישתתפו הכוחות הבולטים בזירת המחול הישראלי, ביניהם יאיר ורדי מנהל מרכז המחול סוזן דלל, אנשי להקת ורטיגו עדי שעל ונועה וורטהיים, עידו תדמור, להקת בת שבע, להקת הבלט הישראלי ועוד.

20.10.13 שעה 17:30 קיבוץ געתון