סינגטל ביטלה פרויקט עם אמדוקס בשל תביעה

"גלובס" חשף כי T-Jat תובעת את אמדוקס על הפרת זכויות יוצרים והעתקה של המערכת שפיתחה

פגיעה בעסקיה של אמדוקס עם אחד מלקוחותיה האסטרטגיים, או משבר קטן וזניח בפרויקט ספציפי? חברת התקשורת האסייתית סינגטל (SingTel) ביטלה פרויקט משותף שלה עם אמדוקס, על רקע תביעה שהגיש סטארט אפ ישראלי בשם T-Jat נגד אמדוקס, בגין הפרת זכויות יוצרים - כך נודע ל"גלובס".

סינגטל (סינגפור טלקום), מחברות התקשורת הגדולות בעולם, היא לקוחה של אמדוקס, המספקת פתרונות תוכנה לחברות תקשורת, ונסחרת בבורסת ניו-יורק בשווי 5.9 מיליארד דולר.

לשתי החברות יש כמה פרויקטים משותפים, אם כי סינגטל אינה אחד משלושת הלקוחות הגדולים ביותר של אמדוקס, ואינה מהווה לקוח של מעל 10% מההכנסות, לפי נתוני 2012.

גורמים בתעשייה מספקים היום הערכות שונות בנוגע להיקפו הכספי של הפרויקט שבוטל, שנעות בין מיליוני דולרים בודדים ועד עשרות רבות של מיליוני דולרים. מאמדוקס נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לעניינים הנוגעים למערכות היחסים עם לקוחותינו".

סינגטל צד לתביעה

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", חברת הסטארט אפ T-Jat תובעת את אמדוקס בטענה להפרת זכויות יוצרים והעתקה של המערכת שפיתחה. T-Jat פיתחה מערכת שמסדרת את רשימת אנשי הקשר בטלפון הסלולרי, ומשלבת את רשימות אנשי הקשר מהטלפון וממקורות נוספים, כמו אימייל ורשתות חברתיות.

סינגטל התעניינה במערכת של T-Jat, וכנהוג בחוזה מול חברה קטנה, נבחר צד שלישי לביצוע האינטגרציה - אמדוקס. T-Jat מכרה לאמדוקס רישיון להשתמש במערכת שלה, ולשלבה בחמש חברות בנות ספציפיות של סינגטל באסיה-פסיפיק. לטענתה, לאחר שאמדוקס קיבלה גישה לטכנולוגיה היא העתיקה אותה, והכריזה על מוצר חדש, שמפר לכאורה את הקניין הרוחני של T-Jat. אמדוקס מסרה בעבר שמדובר בתביעה מופרכת, וכי לא מדובר בנושא בעל השלכה מהותית על עסקיה.

לצד אמדוקס, גם סינגטל הייתה צד בתביעה שהגישה T-Jat. בחברה הסינגפורית בחרו לבטל את הפרויקט. כתוצאה מכך ביטלה סינגטל את ההשקה המתוכננת של אפליקציית ה-LoopMe, שמאפשרת תקשורת משולבת של שיחות, טקסט ועוד, זאת למרות שכבר ביצעה "השקה רכה" (ניסיונית) בחודשים האחרונים.

בסינגטל מאמינים שעקב העובדה ש-T-Jat ביקשה צו מניעה שיאסור מכירה או הפצה של אותה אפליקציה שבמחלוקת, הרי שביטול ההשקה עונה על הסעד שהתבקש, ולכן היא כבר לא צריכה להיות צד להליך.

במסגרת ההליך המשפטי ציין השופט כי T-Jat ביססה "סבירות להצלחה" בטענותיה להפרת קניין רוחני, סוד מסחרי והפרת חוזה, ואף אמר שאם אכן יימצא שהיא צודקת, "הפיצויים יכולים להיות ענקיים".

עם זאת, הוא הוסיף שבמידה מסוימת לא הייתה לאמדוקס אפשרות להציג את הצד שלה, ולכן הוא לא קיבל הכרעה, אלא העביר את הנושא לבוררות, שנערכת בימים אלה.