חדשות 2 לגל"צ: המשיכו לשדר אותנו ולא את חדשות 10

חדשות 10 פנתה למפקד גלי צה"ל בבקשה לשדר את המהדורה שלה בשעה 20:00 ■ חדשות 2: "מדובר בניסיון בלתי ראוי לכפות על כלי תקשורת מרכזי כגלי צה"ל להעביר למאזיניו דווקא מהדורת חדשות הזוכה לשיעורי צפייה נמוכים"

בחדשות 2 ראו השבוע בעין מאוד לא יפה את החלטת חדשות 10 לפנות למפקד גלי צה"ל, ירון דקל, כדי לשדר את המהדורה שלה בשעה 20:00 בערב בתחנת הרדיו הצבאית. זאת, לאחר שנים בהם שידרו שם את מהדורת החדשות של ערוץ 2.

בחדשות 2 לא נשארו חייבים, ובמכתב שהוציא היועץ המשפטי שלהם, ד"ר עו"ד ישגב נקדימון, לדקל הוא כינה את מהלכי חדשות 10 "ניסיון בלתי ראוי לכפות על כלי תקשורת מרכזי כגלי צה"ל להעביר למאזיניו דווקא מהדורת חדשות הזוכה לשיעורי צפייה נמוכים".

בחדשות 2 טוענים כי בעוד הם מעבירים לכאורה את מהדורות החדשות בגלי צה"ל ללא תמורה כשירות ציבורי הניתן לחיילי צה"ל, פעילותה הרדיופונית של חדשות 10 "אפופה כל-כולה באינטרסים מסחריים וכספיים, תוך שימוש במדיה הרדיופונית כפלטפורמה לקידום תוכניותיה של חדשות 10 בטלוויזיה".

עוד כותב נקדימון באותו עניין כי "למיטב ידיעתה של מרשתי, חדשות 10 גובה תמורה כספית מתחנות הרדיו האזורי המעבירות את מהדורות החדשות שלה וכוללת בשידוריה הרדיופוניים קדימונים לתוכניות שלה המשודרות בטלוויזיה".

עוד נכתב בפניית חדשות 2 לדקל כי "למרשתי אין כל ספק כי פנייתה של חדשות 10 אליך - העטופה בטענות חסרות יסוד על 'חוסר שוויון' כביכול - אינה אלא ניסיון פסול ליצור חוסר שוויון של ממש, שבמסגרתו תשתרע פעילותה של חדשות 10 על מרבית מפת התקשורת הרדיופונית, בעוד שלמרשתי לא תהא בה דריסת רגל".

עוד עולה במכתב משך זמן שידור מהדורות חדשות 10 בתחנות הרדיו לעומת זה של חדשות 2. כך נטען במכתב כי שידורי חדשות 10 מועברים במספר תחנות רדיו בכל שעה עגולה, בנוסף לשידור המהדורה המרכזית.

בסיכומו של המכתב, נכתב כי בחדשות 2 מקווים כי שיתוף-הפעולה עם גלי צה"ל יימשך, חרף הניסיונות של חדשות 10 להלך אימים על תחנת הרדיו הצבאית.

מחדשות 10 נמסר בתגובה: ״אין מדובר בוויכוח מול חדשות 2 וגם לא בוויכוח סביב השאלה האם על תחנות רדיו מסחריות לשתף פעולה עם ערוץ מסחרי (כמו ערוץ 10). השאלה היא רק אחת - האם על תחנת רדיו ממלכתית, במקרה הזה תחנת השידור של צבא-הגנה-לישראל, שממומנת מכספי משלם המיסים, לשמש פלטפורמה קידומית לחברת חדשות מסחרית".