"את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות"

כלכלני הפועלים בסקירה השבועית: צפויה מגמה מעורבת בדוחות החברות לרבעון השלישי, כשלחיוב צפויות לבלוט בעיקר חברות הביטוח, יצרניות ורשתות המזון, וכן חברות הנדל"ן

בעוד כשבועיים תחל עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2013 וכלכלני בנק הפועלים צופים "מגמה מעורבת בדוחות החברות, כשלחיוב צפויות לבלוט בעיקר חברות הביטוח, יצרניות ורשתות המזון, וכן חברות הנדל"ן".

בפועלים ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות, כשאת החשיפה המנייתית מומלץ לבצע באמצעות מדדים (בעיקר ת"א 75), ופחות דרך מניות ישירות.

מבין המניות השונות, בפועלים רואים העדפה להשקעה במניות דפנסיביות ובמניות המאופיינות בחלוקת דיבידנד גבוהה. כמו כן, "אנו סבורים כי את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות על פני אג"ח קונצרניות".

בשוק האג"ח ממליצים כלכלני הפועלים לשמור על מרכיב נזילות גבוה. באפיק השקלי מומלץ על השקעה במח"מ בינוני בריבית הקבועה, "וכן להמשיך ולשלב באופן הדרגתי ומתון, אג"ח בריבית משתנה".

באפיק צמוד המדד: באג"ח הממשלתיות עדיפה השקעה במח"מ 5+, "תוך שימת דגש מיוחד על רמת הסיכון של כל משקיע ושילוב אג"ח קונצרניות באמצעות בחירה סלקטיבית של אג"ח בדירוג A ומעלה, במח"מ קצר בינוני ובעלות סחירות גבוהה".