אפליקציית גוגל כרומקאסט נפתחה להורדה בישראל

הכרום קאסט הוא סטרימר קטן המתחבר למסך הטלוויזיה דרך חיבור ה-HDMI ומתקשר עם האינטרנט האלחוטי בבית, ומאפשר שידור תכנים מאפליקציות ייעודיות

בחודש יולי השיקה גוגל את הסטרימר שלה, כרומקאסט, בארה"ב וההצלחה הגיעה מיד כאשר המוצר אזל מהמדפים הווירטואלים והפיזיים בחנויות, בעקבות המחיר הנמוך שלו - 35 דולר.

האפליקציה המאפשרת את התקנת הכרומקאסט וההגדרות שלו הייתה חסומה עד לסופשבוע זה למדינות מחוץ לארה"ב בחנות האפליקציות גוגל Play. משתמשים שרכשו את המכשיר בחו"ל היו צריכים לבצע את ההתקנה דרך האפליקציה בדפדפן כרום במחשב או באמצעות הורדה של האפליקציה בחנויות אפליקציות כמו בלאק מרקט.

הכרום קאסט הוא מכשיר קטן המתחבר למסך הטלוויזיה דרך חיבור ה-HDMI ומתקשר עם האינטרנט האלחוטי בבית. הסטרימר הפועל על מערכת ההפעלה כרום OS של גוגל יודע להשתמש במכשירים מבוססי אנדרואיד או iOS של אפל לשידור תכנים מאפליקציות ייעודיות. למשל, יו טיוב, גוגל סרטים וטלוויזיה, גוגל מיוזיק, פנדורה ונטפליקס.

הסמארטפון נותן פקודה לסרט המוצג ביו טיוב להיות מוקרן על מסך הטלוויזיה ישירות משרתי החברה, כאשר הטלפון ממשיך לשמש כשלט רחוק לשליטה בתוכן ובעוצמת הסאונד. כמו כן, ניתן להשתמש בכרום קאסט גם מדפדפן האינטרנט כרום להצגת תכני וידיאו או תמונות על מסך הטלוויזיה.

הכרומקאסט עדיין לא נמכר רשמית בישראל, למרות שלאחרונה ניתנה האפשרות לבצע הזמנה שלו דרך אתר אמזון. פתיחת האפליקציה של גוגל אולי מסמלת שהיא מתכננת להתחיל למכור את הסטרימר שלה מחוץ לגבולות ארה"ב.