הלחץ עבד: סניף שופרסל שלי במצפה רמון הוסב לשופרסל דיל

זאת לאחר שהסופרמרקט השיתופי "העגלה" יצר ביישוב תחרות עם מחירים נמוכים

האם שופרסל נכנעת ומתאימה את עצמה לכיסם של תושבי מצפה רמון? כחודש לאחר שתיאר "גלובס" את הצלחתו של קואופרטיב "העגלה", שהוקם במצפה רמון כדי להציג אלטרנטיבה שפויה למחירי סניף "שופרסל שלי" במקום, הפכה רשת שופרסל את הסניף במקום לסניף "שופרסל דיל" - הרשת המוזלת של שופרסל.

כבר שנים ארוכות מלינים תושבי מצפה רמון על החלטת הרשת להפעיל דווקא סניף "שופרסל שלי" במקום, תוך שהיא נסמכת על היעדר תחרות - שכן סניפי הרשתות הקרובים ביותר נמצאים בבאר-שבע, מרחק נסיעה ממושכת.

בחודש שעבר נערך במצפה רמון כנס מצפה רמון לקואופרציה, בארגונם המשותף של קואופרטיב "העגלה", תנועת דרור ישראל ומועצת מצפה רמון. הכנס העלה לתודעת האנשים את נושא הקואופרציה כאופציה לחיים של כבוד בכלכלה הישראלית, בניסיון ללמוד את מודל "העגלה" ולעודד הקמת קואופרטיבים בתחומים שונים.

מעט לאחר מכן, בשקט-בשקט וללא יחסי ציבור נלווים, הסבה שופרסל את הסניף המקומי לרשת המוזלת כאמור.

"'העגלה' הוכיחה כי שינוי עמוק עושים ללא דגלים והפגנות אלא בפעולת עומק", אומר השבוע עמר ברט, חבר "העגלה" והמרכז לקואופרציה דרור ישראל. "המיזם הצליח להפוך את תושבי מצפה רמון ללקוחות לא שבויים וייתכן שגרם אפילו לרשת שופרסל הגדולה להשתנות.

"אנחנו מברכים על רצון הרשת להציג הוזלת מחירים וכמובן שנבדוק אותם. מבחינתנו, הוזלת מחירים תוכיח את מה שתמיד טענו: זהו שוק נצלני בו עושים על הצרכנים רווח גדול. אנחנו מבחינתנו רק נגביר עכשיו את פעולת 'העגלה', עד שנגיע למקום שבוא אנשים יוכלו לבחור איפה לקנות - בסופרמרקט גדול או בקואופרטיב בבעלותם, ובכוחות משותפים נקים עוד ועוד קואופרטיבים בארץ".

משופרסל נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את פריסת הסניפים הארצית שלנו כל העת, ולאחר שקלול מגוון השיקולים הרבים בנוגע לסניף, מתקבלות החלטות. במקרה הזה - זה קרה עכשיו".