רשת האופנה עירית נוי סוגרת סניפים ומפטרת עובדים

אחרי שחוותה ירידה במכירות, הרשת סגרה בשבוע החולף 3 סניפים ותסגור בקרוב עוד שלושה ■ מנכ"ל הרשת: "אנחנו רוצים לקיים תעשייה, ומה אומרים לנו? לכו לקנות בסין. זה כואב שלא נותנים לתעשיית האופנה הישראלית להתקיים"

רשת האופנה של המעצבת עירית נוי מתכווצת: בשבוע שעבר סגרה הרשת את הסניפים בקניון G כפר-סבא, בקניון גן העיר בתל-אביב ובקניון מודיעין.

ל"גלובס" נודע כי בכוונת הרשת לסגור בקרוב גם את הסניפים בקניון עיר ימים בנתניה, בקניון איילון ברמת-גן וברויאל גרדן באילת.

עוד נודע כי בסוף השבוע האחרון פוטרו חלק מעובדי הרשת, ולחלקם שולם שכר חלקי בלבד עבור חודש ספטמבר 2013.

רשת עירית נוי הוקמה בינואר 2006 על-ידי בני הזוג עירית ואמיר נוי. מדובר ברשת שבה כל הפריטים שנמכרו היו בעיצובה של המעצבת עירית נוי, להוציא אביזרים נלווים שכללו תיקים, נעליים ואקססוריז.

בשיא מנתה הרשת 14 סניפים, ומחזור מכירותיה השנתי עמד על 14 מיליון שקל בשנה.

ההחלטה לצמצם משמעותית את הפעילות באה לאחר ירידה חדה שהרשת חוותה אשתקד במכירות וכתוצאה מלחץ של הבנקים.

לדברי אמיר נוי, מנכ"ל הרשת, "אנחנו עושים כרגע רה-ארגון. החלטנו לצמצם חלק מהחנויות, וכל החנויות שנסגרות הן הפסדיות. כרגע אנחנו מנסים להשאיר כמחצית מהחנויות ולהעביר את המטה ופעילות הפיתוח והייצור לאאוטסורסינג או לחברת אופנה אחרת שתשתלב איתנו ברמה כזאת או אחרת, וזאת כדי לחסוך העלויות.

"היה לנו קשה מאוד לעמוד בעלויות המטה. בנוסף, אנו שוקלים אם להמשיך את פעילות המכירה באינטרנט. היינו בין הרשתות הראשונות בארץ שעשו פעילות מכירה באינטרנט. זו הייתה פעילות מצליחה, אבל היא עדיין הייתה יחסית זניחה".

לדבריו, "בשנה האחרונה התחלנו להרגיש ירידה משמעותית במכירות. היינו הכי חזקים בשמלות ערב ובשמלות אירועים, שהיוו 25%-30% מהמחזור. בשנה האחרונה הייתה צניחה של 50% במכירות השמלות, וזה הפיל אותנו משמעותית.

"בשאר הדברים אנחנו גם מרגישים נגיסה, שלהערכתי נובעת מהרשתות הזרות, וזה חבל כי הורסים תעשייה ישראלית. כתעשייה ישראלית מאוד קשה. אין ממש עזרה, ואין הגנה. זה מאוד לא קפיטליסטי, אבל לא נותנים לתעשיית האופנה להתקיים. בפועל רשתות נסגרות ונפגעות.

"העסקנו עובדים ישראלים ואנחנו גם ספקים. יש הרבה ספקי בדים שצמצמו או סגרו את העסקים. קנינו את חומרי הגלם בארץ וייצרנו בארץ ובגדה. יש עשרות משפחות שמתקיימות מהדבר הזה, וזה כואב. אנחנו רוצים לקיים תעשייה, ומה אומרים לנו? לכו לקנות בסין. אתה רוצה, אבל שום דבר לא תומך בך. הכול נגדך".

בהתייחס לשכר העובדים אומר נוי: "בחברה מועסקים כיום כ-30 עובדים. רוב העובדים קיבלו משכורות מלאות, חלק קיבלו משכורות חלקיות, וכל אחד קיבל משהו. לא היה אף עובד שלא קיבל כלום. בימים האחרונים המשכנו להזרים כסף לעובדים".

- הבנקים הגבילו אתכם?

"אנחנו כל הזמן על הקצה, ועם אחד הבנקים כבר יותר מהקצה. אנחנו עדיין מנסים לגייס כסף ומעדכנים כל הזמן את הבנק. אם שיתוף-הפעולה עם אחת הרשתות ייסגר, זה מאוד יעזור לנו".

- מה יהיה עם הפיצויים לעובדים?

"נעשה את המקסימום לשלם הכול. הודענו לכל העובדים שאנחנו מתארגנים".