שפע ימים זינקה 28%: קיבלה היתר חדש לחיפוש יהלומים

(עדכון) - החברה קיבלה היתר חיפוש חדש באתר "נחל קישון 2007", שתוקפו עד לחודש אוקטובר 2014 ■ מחזיקה בהיתרים בלעדיים בשטח כולל של כ-660 אלף דונם באפיק נחל קישון בעמק זבולון, עמק יזרעאל, הכרמל, אזור רמות מנשה ומגדל העמק

חברת שפע ימים, העוסקת בחיפוש יהלומים ואבני חן בצפון ישראל, הודיעה היום (א') כי קיבלה היתר חיפוש חדש לטובת איתור מרבצי יהלומים, זהב ואבני חן באתר "נחל קישון 2007". תוקפו של ההיתר, המחליף את ההיתר הקודם שהיה בידיה, הוא עד לחודש אוקטובר 2014.

בתגובה, שפע ימים , זינקה בכ-28% בסיום המסחר בבורסה בת"א במחזור גבוה יחסית למחזור הממוצע של המניה. מנכ"ל שפע ימים הוא אברהם טאוב והיו"ר הוא שמעון הייבלום.

שטח ההיתר משתרע על כ-174 דונם וכולל בין היתר את שטחי עמק זבולון, חלקו הצפוני של עמק יזרעאל וחלקו המזרחי של רכס הכרמל. החברה תבצע בשטחים אלו קידוחים, חפירות, פתיחת תעלות, איסוף מדגמים, ביצוע אנליזות מינרולוגיות וגיאוכימיות וכן סקרים גיאופיזיים. בהתאם לממצאים ייבחנו דרכי איתור המרבצים בעלי כדאיות כלכלית בשטחי ההיתר.

שפע ימים מבצעת בחודשים האחרונים שדרוג למרכז העיבוד בעכו לצורך הגברת קצב תהליכי השטיפה, הניפוי, הסינון והמיון של המדגמים. המיכון החדש יאפשר, להערכת החברה, גידול של פי 3 ביכולותיה לטפל בזמן נתון בכמויות החומר תוך ניצול מרבי של שטחי התפעול.

החברה מחזיקה כיום בהיתרים בלעדיים (חקירה וחיפוש) שקיבלה מהמפקח על המכרות במשרד האנרגיה והמים בשטח כולל של כ-660 אלף דונם. שטחי ההיתרים כוללים את אפיק נחל קישון בעמק זבולון, עמק יזרעאל, הכרמל, אזור רמות מנשה ומגדל העמק.

התמקדותה של החברה באזורים אלו נובעת, בין היתר, ממידע גאולוגי וגאופיזי מוקדם, לפיו רכס הכרמל מורכב מגופים מגמטיים בהם התרחשה פעילות געשית המצביעה על אפשרות מציאת אבנים יקרות; נחל קישון ואגן הניקוז שלו המהווים תוואי להובלת אבנים יקרות שמקורן בגופים המגמטיים המצויים על הר הכרמל; ואזור רמות מנשה בו נמצאו עדויות לקיומו של מבנה גאופיזי תת-קרקעי גדול.