שוק המט"ח: הדולר היציג עלה קלות לרמה של 3.53 שקלים

האירו היציג טיפס 4.836 שקלים ■ לאחר 112 ימים ללא נגיד, החליטו אתמול ראש הממשלה ושר האוצר למנות את ד"ר קרנית פלוג לתפקיד הנגידה התשיעית של בנק ישראל

המסחר במט"ח התנהל היום (ב') בהחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בשיעור של פחות מ-0.1% מול השקל ונקבע ברמה 3.53 שקלים. גם האירו התחזק בשיעור דומה מול השקל ונקבע ברמה של 4.836 שקלים.

לאחר 112 ימים ללא נגיד, החליטו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד למנות את ד"ר קרנית פלוג לנגידה התשיעית של בנק ישראל ולאשה הראשונה שתכהן בתפקיד הכלכלי הבכיר ביותר במדינת ישראל.

ב-ATRADE כותבים הבוקר כי "בזירת המט"ח, מחכה לפלוג משימה לא פשוטה - למתן את התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית. הלחץ עליה יגבר אם וכאשר התחתית האחרונה הניצבת באזור ה-3.5 שקלים תישבר. קשה להאמין כי בנק ישראל יצליח לבלום לאורך זמן את נפילתו המתמשכת של הדולר ויאלץ למצוא פתרונות אחרים בכדי לנסות לעצור את התחזקותו של השקל. שבירת התחתית תוביל להתדרדרות נוספת אל עבר 3.45 שקלים".

פלוג מכהנת כממלאת מקום נגיד בנק ישראל, למעשה כנגידה בפועל, מסוף יוני 2013, המועד שבו פרש פישר מתפקידו. פלוג, בתגובה אתמול לבחירתה: "אני היא מודה לראש הממשלה ושר האוצר על מינויי לנגידת בנק ישראל. בפני הבנק והמשק ניצבים אתגרים משמעותיים ואני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם צוות העובדים והמנהלים המקצועי והמסור של הבנק, כמו גם עם גורמים ממשלתיים שונים, על מנת לעמוד באתגרים הללו".

נתניהו ולפיד מסרו בהודעה משותפת: "התרשמנו מתפקודה של ד"ר פלוג בחודשים האחרונים בראשות בנק ישראל, ואנו בטוחים שהיא תמשיך לסייע לנו בהצעדת כלכלת ישראל להישגים נוספים מול הטלטלה הכלכלית העולמית".