יו"ר קופיקס גיל אונגר: "נפתח 50 סניפים תוך שנה; לא נעצור בקפה ומזון"

(עדכון) - קופיקס השיקה סניף שני בת"א ■ פותחת חזית מול רולדין ותמכור סופגניות ב-5 שקלים: "אין ספק שרולדין יהיו ספק שלנו" ■ "נמכור גם מוצרים כמו שמפו, סבון, אפילו עיתונים; המחיר יישאר 5 שקלים לכל החיים"

‎רשת קופיקס מאיצה את ההתפתחות. היום (א') הכריזה הרשת, שהשיקה את הסניף השני ברחוב קינג ג'ורג' בתל-אביב, כי תגיע לפריסה של 50 סניפים עד סוף 2014 - בתוך 14 חודשים. קופיקס מבקשת לנצל את המומנטום שנוצר עם פתיחת הסניף הראשון ואת האהדה שהיא זוכה לה בציבור.‏

במקביל הודיעה הרשת כי גיל אונגר, שכיהן בעבר כמנכ"ל רשת השיווק מגה, מצטרף לחברה וישמש כיו"ר. אונגר יזכה בתמורה לאחוזים מהחברה ללא תשלום.

"לא האמנתי", אמר היום מייסד קופיקס אבי כץ. "לא יצאנו לדרך בלי לעשות חשבון. אף איש עסקים לא יוצא לדרך בלי לעשות חישובים כלכליים. אני ידוע כאחד ששונא להפסיד כסף. יצאנו לדרך בידיעה שנעשה כסף, אבל לא ידענו את כיוון ההצלחה. תודה גדולה ל-55 אלף הצרכנים שעד עכשיו הצביעו ברגליהם וב-5 שקליהם הוכיחו את אהבתם לעניין".

כץ אמר כי במכירות בקצב של 2,000 פריטים ביום, הרשת תרוויח עשרות מיליונים שקלים בשנה.

"לא היה דבר כזה ב-100 השנים האחרונות, וכנראה שגם לא יהיה ב-100 השנים הבאות", אמר אונגר. "צריך לפתוח במהירות עשרות סניפים, כי אחרת מתחרים ייכנסו והגל יעבור".

כץ ואונגר הבטיחו לעיתונאים שהגיעו למסיבת העיתונאים כי המחיר - 5 שקלים - יישאר "לכל החיים".

הרשת שכרה משרדים של 500 מ"ר בפתח-תקווה, ואונגר אמר בהקשר זה כי "אם רוצים להיות גדולים, צריך להתנהל מהיום הראשון כמו גדולים". כאשר נשאל על שכר הבכירים ברשת, אמר: "השכר שלנו סמלי, אנחנו נרוויח מהשווי של המניות".

אבי כץ, יזם קופיקס, ואונגר הציגו את התוכנית האסטרטגית, שלדברי כץ נותנת מענה לכל הביקורת שהושמעה כלפיו בעניין מודל הזכיינות. כץ חזר היום על אמירתו כי במודל הזכיינות "שליש מהזכיינים מצליחים מאוד ונוסעים בקדילאק, שליש עובדים בסדר, ושליש נכשלים ומפסידים".

לדברי כץ ואונגר, קופיקס תקים את כל הסניפים במימון בעלי הרשת, וכל סניף יעבור לזכיין רק לאחר שפעל למשך תקופה של 3-6 חודשים, שבהם יוכח כי הסניף רווחי. לדבריהם, היקף ההשקעה בסניף עומד על 300-350 אלף שקל, ולכן מדובר בהשקעה כוללת של 15-17.5 מיליון שקל.

"לא להתעשר מזכיינות"

אונגר ציין כי ‏"אמרו שאבי כץ ירוויח מהזכיינות, ואם זכיין ייכשל, הוא יאכל אותה. אנחנו פותחים 50 חנויות מהכסף שלנו. כאן גם נגמר הסיפור שאבי כץ עושה כסף מזכיינים, ובכך גמרנו מה שנקרא בשפת הרחוב 'לעשות ניסיונות על חשבון זכיינים'.‏ אנחנו רוצים להיות בסופו של יום רשת של זכיינים ולא של בעלות.‏ אני פותח את החנות מהכסף שלי, וחנות שנפתחה והוכחה כרווחית - תעבור לזכיין. ‏‏

"אבל מול זה שהבאתי כסף בטוח, אני לא רוצה ליפול עם הזכיין. אני לא רוצה שזכיין ייקח לי חנות רווחית וייכשל ואחר-כך יאשים אותי, ולכן קבענו כללים. זכיין שלא יעבוד 3 חודשים עד חצי שנה כשכיר, לא יקבל סניף", אומר כץ. ‏‏‏

לדבריו, כדי להבטיח את הצלחת הזכיינים, הרשת תעניק להם הכשרה מקצועית וכן תגביל את מספר הסניפים לסניף אחד בלבד לזכיין. "אנחנו לא רוצים להתעשר מזכיינות אלא משווי המניות. זה יהיה דומה לשיטת העמית בסופר-פארם, ונתחלק ברווח", אמר.

- ‎מה יהיו דמי הזיכיון?

‎‏"לא יהיו דמי זכיינות. זכיין ישלם רק את מה שהושקע בפועל".

- ‎מה התמלוגים שישלם הזכיין?

‎‏"לא יהיו תשלומי תמלוגים, אלא שותפות ברווח ושותפות בהצלחה. ‏הפרטים טרם גובשו".

- ‎באילו ערים ייפתחו הסניפים?

‎‏"אני מעריך שכ-10 סניפים יהיו בתל-אביב, 10 סניפים בערי הלוויין של תל-אביב ו-30 סניפים נוספים בכל רחבי הארץ, בערים חזקות. אני לא אפתח מקום שההיתכנות הצפויה שלו היא מכירות של פחות מ-2,000 פריטים ליום".

שמפו וסבון ב-5 שקלים

אונגר אמר כי השותפים פועלים לגיוס 25 מיליון שקל והודיע כי הרשת לא תעצור בקפה: "למה שלא נמכור לאנשים שמפו קופיקס ב-5 שקלים או סבון ב-5 שקלים. אני מדבר על שמפו רגיל, מי שיש לו קשקשים כנראה לא יקנה אצלנו. למה לא? מי שמכיר את רשת צ'יבו (tchibo) בגרמניה ובאירופה יודע על מה אני מדבר".

אונגר נשאל על מוצרים אחרים ב-5 שקלים - אפילו עיתונים - ולא שלל דבר. הוא שיגר עקיצה לעבר רולדין ואמר: "אין לי ספק שרולדין יהיו ספק שלנו. הם עשו לנו רק טוב".

קופיקס מציעה תפריט שלם של קפה, מוצרי מזון ושתייה ב-5 שקלים לפריט. כץ אמר ל"ידיעות אחרונות" כי בקרוב תחל מכירת סופגניות בציפוי שוקולד ב-5 שקלים לכבוד חג החנוכה. מדובר בתחרות ישירה לרשת רולדין, שיצאה לאחרונה במתקפה חריפה נגד קופיקס. רני רהב, היחצ"ן של רשת רולדין, הציג לראווה כריכונים חתוכים של קופיקס ובין היתר כינה את המוצרים: "לחם פקקטה", "מרגרינה במקום חמאה" ו"קפה מסוריה".

כץ נשאל על ההיתכנות הכלכלית בפתיחת סניפים מחוץ לתל-אביב ואמר: "רחוב הרצל בנתניה עדיף על כל רחוב בתל-אביב".