תקלה חמורה בפייסבוק; "נזק של עשרות מיליוני דולרים"

(עדכון) - גולשים ברחבי העולם שניסו לעשות לייק או להגיב בפייסבוק התבקשו לנסות שוב במועד מאוחר יותר: "פייסבוק מושבת בשל תחזוקה שוטפת" ■ גרינקורן: "עבור חברה כזו, העובדה שזו פעם ראשונה שזה קורה זה כמעט מרשים"

בעיות חמורות נרשמו היום (ב') בפייסבוק. הרשת החברתית הפופולרית סבלה בשעות הצהריים המאוחרות מבעיית בגישה, שבאו לידי ביטוי בחוסר היכולת להתחבר לאתר, לפרסם סטטוסים, לעשות לייקים לפוסטים קיימים וכן לרשום תגובות.

"מוקדם יותר היום הבוקר (שעון ארה"ב), בזמן ביצוע עבודות תחזוקה, חווינו אירוע שמנע מחלק מהמשתמשים להעלות פוסטים לפייסבוק לפרק זמן קצר. פתרנו את הבעיה במהירות, והמערכת שבה לפעול בתפקוד מלא. אנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמה", כך נמסר מפייסבוק.

הבעיה באתר הייתה קיימת ברחבי העולם. בעיתון "אינדיפנדנט" דווח על פאניקה בעולם על רקע תקלות בפייסבוק ברחבי העולם. באתר מתארים סיטואציה בה ניתן רק לקרוא ולא להגיב או להעלות סטטוסים.

גולשים שניסו לפרסם סטטוס, להגיב או לעשות לייק נתקלו בהודעת שגיאה שבה נכתב כי ישנה תקלה ויש לנסות שוב במועד מאוחר יותר. גולשים שניסו להתחבר לאתר קיבלו הודעה לפיה "פייסבוק מיד ישוב. פייסבוק מושבת בשל תחזוקה שוטפת, אבל צפוי לחזור לעבוד בדקות הקרובות".

באפליקציה של פייסבוק היה ניתן להשתמש לסירוגין, ורק לאחר השעה חמש אחר הצהריים החלה הרשת החברתית לחזור לתפקוד מלא.

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות, אמר ל"גלובס" כי ההשבתה בפעילות פייסבוק היום תעלה לחברה "עשרות מיליוני דולרים". לדבריו, "הם עדיין מנסים לברר מה קרה. השבתה של כמה שעות עבור חברה ששווה כל כך הרבה כסף זה בהחלט עסק יקר".

עם זאת, גרינקורן מציין כי "משקיעים עדיין אוהבים אותה למרות שהיא ממש מעט ירדה היום, וזה מעולה. עבור חברה כזו, העובדה שזו פעם ראשונה שזה קורה זה כמעט מרשים. זו לא בעיה גדולה, הם יפצו משקיעים ומפרסמים כמובן", הוא מציין, ומעריך את הפיצויים בכ-10-20 מיליון דולר.