נוירודרם שמאפשרת העברת תרופות דרך העור מגייסת 5 מיליון דולר

את הכסף יזרימו המשקיעים הקיימים רוברט טאוב וד"ר שמואל קבילי וכן משקיעים חדשים מחו"ל ■ החברה שוקלת להנפיק בנאסד"ק ב-2014

חברת נוירודרם, אשר מפתחת מכשיר שמאפשר להעביר תרופותדרך העור, מגייסת 5 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים וגם ממשקיעים חדשים מחו"ל. כך נודע ל"גלובס". ברשימת המשקיעים של החברה ניתן למצוא את רוברט טאוב, מייסד אומריקס, ד"ר שמואל קבילי ממציא "פטנטי קבילי" שעמד בבסיס פיתוח של תרופות רבות נגד סרטן ומחלות דלקתיות, אווה באשר שהיה בעבר בכיר ב-GE וחברת קפיטל פוינט הבורסאית.

ל"גלובס" נודע עוד כי הסכום ישמש להאצת הניסויים הקליניים ולבחינת האפשרות של הכנת החברה להנפקה בנאסד"ק, במהלך 2014. לאחרונה השתתפה החברה בכנס של בנק ההשקעות ג'פריז, כאשר נדיר שחברה פרטית תשתתף באירוע כזה אם היא אינה בוחנת אפשרות של הנפקה.

לנוירודרם שני מוצרים בשלבים קליניים שמאפשרים טיפול במחלת הפרקינסון. המוצר המוביל הוא תרופה בשם לבהדופה. כאשר התרופה מועברת דרך העור במקום להינתן בבליעה, היא משיגה תוצאות טובות יותר מבחינת שמירה על אחידות רמות התרופה בדם - וכך מאפשרת טיפול יעיל יותר במחלה עם פחות תופעות לוואי.

מוצר זה השלים את שלב IIb של הניסויים הקליניים. המוצר השני מעביר שני סוגים של תרופות לפרקינסון דרך העור, וכך לדברי החברה, משיג תוצאות עוד יותר אחידות. מוצר זה השלים ניסוי שלב IIa.

עם השלמת הניסוי לפני מספר חודשים, אמר מנכ"ל נוירודרם ד"ר עודד ליברמן, כי החברה הצליחה לשלוט ברמות התרופה כך שיהיו גבוהות יותר ביום ונמוכות יותר - אך עדיין ברמה הרצויה - במהלך הלילה ושוב יעלו כשעולה הבוקר כדי שהנבדק יתעורר כשהוא כבר מסוגל לנוע. כך החולים נמנעים משני מצבים בעייתיים - אובדן שליטה בתנועה במהלך הלילה וקימה במצב "קפוא" שנמשך עד שהגלולה הראשונה של הבוקר מתחילה להשפיע, או לחילופין נטילת הגלול מיד לפני השינה, וכניסה למצב של עצבנות וחוסר שינה בשעות הלילה הראשונות (עדיין, לעיתים, ללא השפעה חיובית על מצב ה'קיפאון' בעת הקימה).

נוירודרם קיבלה לאחרונה מענק של מיליון דולר מקרן מייקל ג'יי פוקס שתומכת בחברות ומחקרים בולטים בתחום הפרקינסון. זו הפעם השנייה שהיא מקבלת את המענק, בהיקף המקסימלי שהקרן מקצה.