גם יעקב רוזן מועמד למנכ"ל הבורסה; ההצבעה תהיה חשאית

רוזן, לשעבר מנכ"ל מבטחים החדשה וחבר הנהלה בבנק הפועלים, מצטרך לרשימת המועמדים הכוללת את דן ללוז

יעקב רוזן, לשעבר מנכ"ל מבטחים החדשה וחבר הנהלה בבנק הפועלים, מועמד גם הוא לתפקיד מנכ"ל הבורסה - כך נודע ל"גלובס". רוזן, כיום יו"ר ועדת השקעות עמיתים בהפניקס, מצטרף לרשימת המועמדים לתפקיד הנכסף, ביניהם נמצא גם דן ללוז, לשעבר יו"ר מגדל שוקי הון. באחרונה הוא כיהן כחבר בוועדת גולדשמיט להסדרת נושא ההלוואות הפרטיות של הגופים המוסדיים.

רוזן הצטרף לקבוצת הביטוח מנורה בשנת 2008, אז מונה לתפקיד יו"ר מנורה פיננסים - תפקיד אותו מילא במשך חודשים ספורים. בהמשך, בין השנים 2008-2010 שימש כמנכ"ל מבטחים החדשה, קרן הפנסיה הגדולה בישראל. ואולם, את רוב הקריירה שלו העביר רוזן בבנק הפועלים, שם כיהן כמשנה למנכ"ל וכראש החטיבה הפיננסית.

למעשה, גורמים בשוק טוענים כי רוזן, שפרש מבנק הפועלים בשנת 2007 אחרי שש שנים, זוכה לרוח גבית מהנהלת הבנק הנוכחית. נזכיר כי זאב חיו, נציג בנק הפועלים בדירקטוריון הבורסה, הינו חבר בוועדת האיתור למנכ"ל, לצד הדח"צים גיתית גוברמן, יצחק חלמיש, ברכה ליטבק וד"ר רון מלכא (שמשמש גם כיו"ר הזמני של הבורסה וכן כיו"ר הוועדה). נציין כי בתו של רוזן מועסקת בבורסה אך בתפקיד שאינו בכיר.

אמש פורסם ב"גלובס" כי כהונת הדח"צית לינדה בן שושן הסתיימה בסוף ספטמבר, ומאז היא מנועה מלהשתתף בישיבות הוועדה ודירקטוריון הבורסה.

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי הנהלת הבורסה שוקלת, לראשונה בהיסטוריה של אחד העם, להפוך את הליך ההצבעה למנכ"ל לחשאי. ביום חמישי הקרוב יתכנסו חברי הדירקטוריון לדון בנושא, כאשר לפי הערכות היוזמה צפויה להתקבל. בחירת המנכ"ל צפויה בסוף חודש זה.