שני אברכים ניסו להבריח כ-3,500 חפיסות סיגריות - ונעצרו

שני תלמידי הישיבות נעצרו כשחזרו מטיסה מאומן, אוקראינה ■ אחד מהם חשוד בהשתמטות מתשלום מסי יבוא בסך 30,000 שקל, והשני - בסך 41,000 שקל

שני תלמידי ישיבה נעצרו במכס נתב"ג כשניסו להבריח לישראל כ-3,500 חפיסות סיגריות ועל-פי החשד שימשו כבלדרים. מהודעת רשות המסים עולה כי שני האברכים, תושבי ירושלים ולומדים בישיבת פוניבז' בבני-ברק, ניסו להבריח את הסיגריות בטיסה חזרה ארצה מאומן שבקייב, אוקראינה.

ברשותו של אחד מהחשודים נתפסו 1,460 חפיסות סיגריות, וברשותו של השני נתפסו 2,000 חפיסות סיגריות, ושניהם לא הצהירו על השלל במכס עם כניסתם לישראל. חוקרי מכס נתב"ג חקרו את שני האברכים, שהודו בהברחת הסיגריות.

החשוד הראשון נחשד בהשתמטות מתשלום מסי יבוא בסך 30,000 שקל, והשני - בהשתמטות מתשלום מסי יבוא בסך 41,000 שקל, כך לפי בקשת המעצר שהוגשה על-ידי יחידת הסמים של מכס נתב"ג.

בחקירה עלה כי שהייתם של השניים באוקראינה נמשכה יום אחד בלבד, וכי הם משמשים בלדרים. לדברי אחד מהחשודים, הוא אמור היה לקבל 2,000 שקל עבור ההברחה, ולשני, כך לדבריו, הובטח סכום כסף משמעותי.

החשודים מסרו לחוקרים את שמו של אדם נוסף השוהה בחו"ל, אליו אמורים היו להתקשר עם הגעתם ארצה, והוא אמור היה למסור להם את שמו של איש הקשר בארץ, שיקבל את הסיגריות. אולם, שיחת הטלפון המבוקרת לאדם הנוסף השוהה בחו"ל נותרה מיותמת, שעה שהוא לא השיב כלל לשיחות.

השופטת תרצה שחם-קינן הורתה על שחרור החשודים בתנאים מגבילים: ערבות עצמית בסך 1,500 שקל כל אחד, ערבות צד ג' בסך 5,000 שקל לכל אחד, הפקדת מזומן בסך 3,500 שקל על-ידי כל אחד מהחשודים, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.