ורוניס תנסה לגייס בוול סטריט לפי שווי של חצי מיליארד ד'

לפי התשקיף שהגישה חברת הטכנולוגיה, המספקת פתרונות אבטחה ומתמקדת בתחום הרשאות הגישה לקבצים בארגון, היא מעסיקה 536 עובדים - 42% מתוכם בישראל

עוד חברה ישראלית מצטרפת למגמה, ומגישה תשקיף לקראת הנפקה בוול סטריט: חברת הטכנולוגיה ורוניס (Varonis Systems), שאמנם מנוהלת מניו יורק, אך הוקמה על-ידי הישראלים יקי פייטלסון, המשמש כמנכ"ל, ואוהד קורקוס, ויש לה גם פעילות בארץ.

בתשקיף לא נכתב מהו היקף הגיוס, טווח המחירים למניה או השווי המבוקש, אך ב"גלובס" פורסם לאחרונה כי החברה תנסה לגייס 100-150 מיליון דולר לפי שווי של כ-500 מיליון דולר. החתמים שילוו את החברה בהנפקה הם מורגן סטנלי, ברקליס וג'פריס, וחתמי המשנה הם RBC ונידהאם.

ורוניס מספקת פתרונות אבטחה, ומתמקדת בתחום הרשאות הגישה לקבצים בארגון. פתרון החברה מאפשר לארגונים לנהל ולבקר את הגישה לקובצי המידע, עם דגש על מידע רגיש, ולמנוע הפצה לא מורשית שלו.

ורוניס מציינת שהגיוס יאפשר לה "להגביר את הגמישות והנראות בשוק", והיא מייעדת את התמורה מההנפקה לצרכים כלליים של החברה, כולל הגדלת מצבת העובדים, פעילויות שיווק ומכירות, הון חוזר, מחקר ופיתוח ועוד. לפי התשקיף, ורוניס מעסיקה כיום 536 עובדים, מתוכם כ-42% מועסקים בישראל.

נכון לסוף ספטמבר היו בקופת החברה 15 מיליון דולר. לפי נתוני IVC, ורוניס גייסה עד היום 33 מיליון דולר, ובסבב האחרון השתתפו הקרנות אקסל, אוורגרין ופיטנגו.

מהנתונים הפיננסיים שפרסמה החברה כחלק מהתשקיף עולה שהכנסותיה מתחילת 2013 הסתכמו ב-26.6 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה הפסידה בתקופה זו 9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 7 מיליון דולר אשתקד. על בסיס Non-GAAP נרשם הפסד של 6.4 מיליון דולר בחודשים ינואר עד ספטמבר 2013.