עיצומים בקול ישראל: העובדים לא ישדרו מחר את "הכול דיבורים"

עובדי הרדיו בקול ישראל בת"א מוחים על כך שהם אינם משובצים להגשת התוכנית, ובמקומם מזה שנה וחצי מכניסים פעם אחר פעם עיתונאים מהטלוויזיה

עובדי הרדיו בקול ישראל בתל-אביב הודיעו הערב (ג') למנהל הרדיו, מיקי מירו, כי לא יקיימו מחר (ד') את שידור התוכנית "הכול דיבורים", זאת מאחר שעיתונאי הרדיו אינם משובצים להגשת התוכנית, ובמקומם מזה שנה וחצי מכניסים פעם אחר פעם עיתונאים מהטלוויזיה.

ועד עובדי הרדיו בקול ישראל בתל-אביב הודיע כי הוא מתואם עם עיתונאי קול ישראל בירושלים שלא לשתף פעולה עם קיום התוכנית המדירה, במקרה שיידרשו לכך.

"מחר אין לשתף פעולה עם התוכנית 'הכול דיבורים' המדירה אותנו", כתב היום ועד העובדים בראשותו של עו"ד ברוך אסקרוב במכתב לעובדים, "לנוכח אי-תיקון המצב, 'הצפצוף' הארוך והחולשה הנוראה של ההנהלה בשמירת עבודתינו, ביטויינו וזכויותינו, ונוכח ההחרפה מצד ההנהלה בדמות החדרת דמויות זרות חדשות והפעלת אנשי בטחון נגדנו.

"מנהלי קול ישראל ורשת ב' שלא פעם מבקשים את סיוענו, תחת שיהיו מדירים שינה מעיניהם לנוכח המצב - מדירים אותנו, עובדיהם העיתונאיים, מתוכניתנו. ממשיכים הם בתוכנית החלוקה לכל - רק לא למי שהקים קיים (משך 22 שנים של מצוינות מקצועית!) ואמור לקיים את תוכנית הרדיו: אנו, עיתונאי הרדיו".

את המכתב לעיתונאי הרדיו חתם הוועד במילים: "עמדתנו יסודית, אמיתית ושקולה, סבלנית ומאופקת. עמדתנו צודקת. לא נזוז ממנה, יהא אשר יהא".

כמו כן, צפויים העיתונאים להחריף את העיצומים: "אם תתרחש פעולת העברה או מהלך מחפיר ונקמני אחר, נודיע מיידית ובתיאום על אי-שיתוף-פעולה של עיתונאינו גם בתוכניות אחרות, לרבות 'בחצי היום'".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "הנהלת הרדיו תמשיך לשבץ את מגישי התוכניות לפי שיקולים מקצועיים בלבד, כפי שעשתה עד כה ועל-פי המנדט שניתן לה בחוק. המנכ"ל וההנהלה הבכירה לא ישלימו עם לקיחת החוק לידיים, אנרכיה והשתלטות על השידור של ועד העיתונאים, אשר מוציא את תסכולו ומובל על-ידי גורמים אינטרסנטיים אשר כל רצונם הוא להביא לכאוס עד סגירת הרדיו והטלוויזיה. הנהלת הרשות מקווה שהקול השפוי והמקצועי ברשות יגבר על אותם קולות מתוסכלים מחרחרי ריב ומדון. הנהלת הרשות תפעל כנגד אותם גורמים אנרכיסטיים אשר מביאים את המקום לידי סגירה".