כיכר החלומות: אירוע ה"פאשן נייט אאוט" השנתי נפתח היום בכיכר המדינה

אירוע ה"פאשן נייט אאוט" השנתי, שיתקיים בחמישי בערב בכיכר המדינה, יאפשר למי שחושק במותגי יוקרה לרענן את ארון הבגדים בפריטים ייחודיים, בלי לפשוט רגל

תל-אביב ממשיכה ליישר קו עם בירות אופנה בעולם, כשמחר בערב תצטרף בפעם השנייה לרשימת הערים הלוקחות חלק באירועי ה-Fashion Night Out, שבמהלכם מאות בתי אופנה (בתי כלבו, בוטיקים יוקרתיים וחנויות של מעצבי העל), נשארים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה ומושכים אליהם את הקהל הרחב עם הנחות אטרקטיביות, לצד הופעות גרנדיוזיות ושלל אטרקציות נוספות. כיום, האירוע מתקיים בערים אופנתיות בעולם, כמו לונדון, פריז, מילאנו, סידני, שנחאי, רומא ועוד, אך את האירוע בגרסתו המקורית (שנוהגים לכנות אותו ברחבי העולם בקיצור FNO), ייסדה בשנת 2009 העורכת המיתולוגית והאימתנית של מגזין ווג האמריקאי אנה ווינטור, כדי לעודד את שוק האופנה הניו-יורקי - שספג מכה קשה עם פרוץ המשבר הכלכלי של 2008 - ולהוציא את האנשים לשופינג.

בהיעדר גרסה ישראלית למגזין, את האירוע התל-אביבי יזמה הלגה גוטסדינר, בעלת הבוטיק הוותיק "הלגה עיצובים" בכיכר המדינה, שכבר 27 שנה אפשר למצוא בו את מיטב הקולקציות של מיטב המעצבים בעולם, כמו לנוון, פראדה, איב סאן לורן, ויקטוריה בקהאם, מוניק לולייה ועוד. "כל מי שמתחבר לאופנה ולסטייל, מוזמן להגיע לחגוג איתנו. זו חוויית קניות לילית באווירה של מסיבה", מכריזה גוטסדינר. "המסר של האירוע הוא: אל תפחדו להגיע לכיכר המדינה, תבואו - לכל כיס יש פה משהו".

35 אלף איש בשנה שעברה

כיאה למעגל החנויות האקסקלוסיבי ביותר בישראל, השוטטות בין הבוטיקים וחנויות היוקרה בכיכר המדינה מגלה קווים מוקפדים ומעוצבים וחלונות הראווה שמגישים בשיק את האופנה האחרונה בעולם. אך במציאות היומיומית, רובנו יכול לרכוש את הפריטים בעיניים בלבד. "הערב הזה חשוב לנו מהבחינה התדמיתית של הכיכר", אומרת עפרה יעקובי, יבואנית גו'צי וברברי. "כיכר המדינה מוגדרת כמקום יוקרתי ואקסקלוסיבי ומרתיעה הרבה אנשים ויש קהל רחב שמפחד להגיע לאזור הזה".

אם לשפוט על-פי האירוע שהתקיים בשנה שעברה, נדמה שזה עובד: אז פקדו את הכיכר באירוע כ-35 אלף אנשים, וחלק מהחנויות מעידות שהכפילו את המכירות באותו ערב בכ-50%. "בשנה שעברה היו בעיקר סקרנים מהפריפריה, כולם נהנים לצאת עם שקית מכיכר המדינה של חנות נחשבת", אומרת דניאלה מדיטש הבעלים של בוטיק "טקטיק". "הלקוחות הקבועות שלי הן סנוביות. הזמנתי אותן בין 18:00 ל-20:00 לפני המהומה הגדולה. הן לא יבואו לכאן אחרי 20:00 בערב כי האירוע לא מעניין אותן. אבל לכל מי שיגיע - מחכים מתנות, מתוקים ופינוקים ואם הם יבואו אני מניחה שהם גם יקנו משהו".

בשל ההיענות הגבוהה, הפעם תנצח על האירוע חברה הפקות מקצועית. "די נדיר שחנויות מתאגדות יחד ביוזמה משלהן וזה משהו שהוא לא מובן מאליו - בגלל זה גם העירייה מברכת על זה", אומר מפיק האירוע רני רונאל מחברת ד'פלוס הפקות. "יש שיתוף פעולה עם אגף הפיקוח והרישוי, שיאפשר לחנויות להיות פתוחות עד 24:00. תהיה תאורה אחידה לכל החנויות, שטיח אדום. מדובר באירוע מאוד יפה ומושקע, שבו אנשים לוקחים את גורלם בידם, בלי לחכות ליוזמה חיצונית".

המבצעים וההנחות

כמדי תחילת עונה, סופי השבוע הקרובים צפויים להיות רוויים באירועי אופנה, שמטרתם העיקרית היא קידום מכירות, מעין סיילים של תחילת העונה, המציעים אחוזי הנחה נמוכים מאלו של סופה, אבל מאפשרים ליקוט ממבחר גדול וזכות ליהנות מהפריטים למשך תקופה ארוכה יותר. גובה ההנחה שיינתן באירוע אינו קבוע ומשתנה מחנות לחנות, מגימיק לגימיק. "אנחנו עושים הגרלה שיהיו בה כל מיני פרסים למי שקונה ויהיו גם מתנות", אומרת גוטסדינר. "כל חנות חושבת על גימיק משל עצמה. כל מי שירכוש יקבל גם מתנה, אם אני אגלה - זו לא תהיה הפתעה". "אצלנו יינתנו עד 20 אחוזי הנחה על הקולקציה החדשה", מבטיחה מאיה נגרי. "ויש פריט לבוש ספציפי, ווסט גדול ומיוחד, שיימכר במחיר מוזל של 150 במקום 620 שקל. יום למחרת הוא יחזור למחירו המקורי". גם בראלף לורן יעניקו 20 אחוזי הנחה על כל פריטי הלבוש והאקססוריז בחנות מתוך הקולקציה החדשה (נשים וגברים), ובבוטיק טקטיק, המייבא מותגים כמו ז'יל סנדר וברונלו קוצ'ינלי, שיחגוג באותו ערב 25 שנה להיווסדו, כל קומת האאוטלט תתומחר ב-500 שקל.

לצד בוטיקים ממוסדים המאגדים את אוספי המותגים המובילים בעולם ("מולטי ברנד") כמו הלגה עיצובים, טקטיק, אמור ועוד, יארחו את באי האירוע חנויות דגל ("מונו ברנד") של בתי אופנה כדוגמת ברברי, גוצ'י ולואי ויטון. "כחנויות 'מונו ברנד' אנחנו לא יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים מבחינת אטרקציות והנחות, אנחנו כפופים לחברות האם בלונדון (ברברי) ובמילאנו (גוצ'י)", אומרת עפרה יעקובי. "בברברי תהיה הגרלה של מתנת הפתעה בשווי של כמה אלפים טובים בשיתוף החברה מחו"ל ויגיע במיוחד נציג חברה מלונדון כדי לעצב את חלון הראווה של אותו ערב, וכדי לראות את האינטראקציה עם הקהל באירוע. גוצ'י קצת יותר סולידי, הנחיות החברה מחו"ל הן רק כיבוד קל, שמפניה ואווירה חגיגית של סידור החנות ויש משלוח מיוחד שנחת אתמול - תוספת לדברים שקיימים בחנות. תהיה הגרלה שתעניק הנחה מסוימת על הקניות".

בהתחשב בבחירת המיקום, לא ישתתפו באירוע מעצבים מקומיים, למעט מיקה בשן, קרן וולף ומאיה נגרי, המתחזקות חנויות משלהן במתחם. "לכיכר המדינה יש תדמית כבדה ובסופו של יום, הכיכר מייצגת מתחם אופנה שאפשר לרכוש בו מותגים בינלאומיים וטובים והאירוע הזה הוא מהלך מבורך, שמצעיר את המתחם", אומרת נגרי. "אני מקווה שבהמשך כל תל-אביב תצטרף לזה. חשוב שאופנה תקבל את המקום שמגיע לה במיוחד בתקופה כלכלית שהיא לא פשוטה בכל העולם".

כדי להוסיף עוד זווית לחגיגה התרבותית, תיערך בגלריה זימאק בכיכר תערוכה של האמן ערן שקין, הכוללת מיצב של עשרה זוגות נעלי סטילטו עשויים יציקת ברונזה, לצד תערוכה של ציוריו מספרו האחרון sunny side up - ביניהם רישומים של מעצבי אופנה ידועים כדוגמת איב סן לורן, אלכסנדר מקווין, מארק ג'ייקובס, אלבר אלבז ועוד, המצוירים על ידי שקין בצורה הומוריסטית כשהם לובשים את יצירותיהם.

פאשן נייט אאוט יתקיים מחר בערב בכיכר המדינה, בשעות 18:00-24:00. פרטים נוספים אודות האירוע ניתן למצוא באתר: www.kikar-hamedina.com

פאשן נייט

אאוט TLV

ותק: שנה שנייה ברציפות

כמות משתתפים בשנה שעברה: כ-35,000 איש

מיקום: כיכר המדינה

מס' החנויות המשתתפות השנה: למעלה מ-60

עלות ההשתתפות לחנות: 2,500 שקל עבור כל חלון ראווה

עלות ההשקעה הכוללת: כ-350 אלף שקל

נותנת חסות: יצרנית הרכב מיני

האירוע הבא

בסוף השבוע הבא יגיע תורו של מתחם התחנה בתל-אביב לקיים בפעם השנייה את אירוע ה-Fashion Party - הפנינג אופנה גדול לרגל השקת קולקציות החורף של המעצבים המקומיים במתחם, ביניהם רונן חן, רזילי, שופרא, בלינקי, SKECTH, מיכל נגרין, דורית שדה, טל בק ועוד. בנוסף לדוכני אלכוהול וקוקטיילים ומוזיקה והופעות חיות ברחבי המתחם, מובטחים מחירים ומבצעים מיוחדים שיפתו אתכם לקנות.

Fashion Party יתקיים ביום חמישי ה-31 לאוקטובר בשעות 17:00-22:00 במתחם התחנה, רח' קויפמן 2, נווה צדק, תל-אביב. לפרטים נוספים: www.hatachana.co.il