נמשכת השחיקה בתיירות בספטמבר: ירידה של 8% בלינות תיירים

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות, מודאג משחיקת התיירות הנכנסת: "מהנתונים המצטברים, נראה שנסיים את השנה בירידה מהותית בלינות התיירים"

סיכום חודש ספטמבר 2013 בבתי-המלון בישראל מצביע על המשך השחיקה במספר לינות התיירים בישראל, עם ירידה נוספת של 8%. לעומת זאת, נתון של 15% עלייה בלינות ישראלים מתייחס לתיירות הפנים בתקופת החגים.

סך כל הלינות במהלך ספטמבר האחרון עמד על 1.8 מיליון, כש-1.2 מיליון מתוכם היו של תיירים ישראלים. כ-600 אלף לינות של ישראלים היו באילת, כ-150 אלף לינות נרשמו בים המלח, 125 אלף לינות בטבריה וסובב הכנרת, 83 אלף לינות במערב ירושלים, וכ-70 אלף לינות בתל-אביב.

התפלגות הלינות של התיירים ששהו בארץ בספטמבר היא אחרת: 164 אלף לנו במערב ירושלים, 125 אלף לינות נרשמו בתל-אביב, כ-60 אלף לינות באזור טבריה, וכ-38 אלף תיירים לנו באילת.

מצבת חדרי המלון עמדה בחודש ספטמבר על 48,600 חדרים, כאשר תפוסת בתי-המלון בתקופת החודש, שבו גם חלו חגי תשרי, עמדה בממוצע על 59% - ירידה של 3% לעומת ספטמבר 2012.

באילת היה הממוצע 71%, ללא שינוי לעומת אשתקד. שיעור דומה רשמה תפוסת בתי-המלון בים המלח. במערב ירושלים, בטבריה ובתל-אביב עמדה תפוסת החדרים על כ-55%. בחיפה ובהרצליה עמדה התפוסה בחודש ספטמבר על כ-50%.

במהלך ינואר-ספטמבר 2013 עמד סך הלינות בישראל על כ-17 מיליון, מהם 10 מיליון על-ידי ישראלים. תפוסת החדרים הממוצעת עמדה על 64%.

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, הביע דאגה משחיקת התיירות הנכנסת: "מהנתונים המצטברים, נראה שנסיים את השנה בירידה מהותית בלינות התיירים, 4% עד כה, ובירידה של 7% בהשוואה לחודשי ינואר-ספטמבר 2011. שחיקה זו מחייבת פעילות אגרסיבית מצד משרד התיירות ביחס לשיווק התיירות של ישראל בעולם".

בנוגע לעלייה במספר הלינות של ישראלים בבתי-המלון בארץ הביע פדרמן שביעות-רצון: "אנו גאים בגידול המרשים בתיירות הפנים. נאמנות הקהל הישראלי למוצר המלונאי המקומי גורמת לנו לסיפוק רב. מבצעי שיווק רבים בתקופה זו תרמו לתוצאה חיובית".

עם זאת, אחרי חודש ספטמבר החלש, צפויה למלונאים בישראל, בעיקר באזור תל-אביב, עדנה מסוימת באוקטובר.

כמדי שנה, אוקטובר הוא חודש רווי כנסים ואירועים עסקיים, הממלאים את בתי-המלון במבקרים מרחבי העולם הבאים לכנסים ולפגישות שנדחו מתקופת הקיץ והחגים. במהלך החודש הזה צפויה תפוסת בתי-המלון בתל-אביב, העומדת על 7,000 חדרים, להיות מלאה, בין היתר, בשל אלפי אורחים שהגיעו לתערוכת הווטק, שמביאה מדי שנה 3,000 משתתפים.

במידה רבה חודש אוקטובר הוא נחמה על חודש ספטמבר החלש, כאמור שמדיר את רגלי התיירים העסקיים מבתי-המלון בארץ.

תפוסת חדרים
 תפוסת חדרים