שקדי: "יש התעניינות של קבוצות רציניות בהשקעה באל-על"

‎‎מנכ"ל אל-על התייחס לביטול העסקה עם פימי בהשקת מטוס הבואינג 737-900 החדש ‏‎‎‏ ■ החידוש המרכזי: חיבור לטאבלט לכל נוסע‏

"יש בעת האחרונה התעניינות של קבוצות רציניות בארץ ובעולם בהשקעה באל-על , וזו נקודה משמעותית שמצביעה על המקום שבו אל-על נמצאת", כך אמר היום (ד') מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, באירוע ההשקה של מטוס הבואינג 737-900, בהתייחס לביטול עסקת ההשקעה של קרן פימי בחברה.

באירוע ההשקה הציגה אל-על את מטוס הבואינג 737-900 שקיבלה לאחרונה כחלק ממגמת הצערת צי המטוסים שלה, וכניסיון לתת מענה לטענה בעיקרית נגדה, שלפיה צי המטוסים הישן של החברה פוגע בחוויית הטיסה.

המטוס החדש הינו הראשון מתוך שמונת מטוסים מדגם זה (אל-על דיווחה אמש על מימוש אופציה שניתנה לה לרכישת שני מטוסים נוספים מדגם זה), שצפויים להתקבל בחברה עד המחצית הראשונה של 2016, בעלות כוללת של כ-430 מיליון דולר. לצורך רכישת המטוסים השיגה אל-על מקורות מימון חיצוניים ארוכי-טווח, בהיקף של כ-85% מעלות המטוסים, כאשר היתרה מומנה ממקורותיה העצמיים.

מטוס הבואינג 737-900 הינו מטוס צר גוף מתקדם, שהשיקה בואינג בשנה שעברה, ואל-על היא אחת מחברות התעופה הראשונות שקיבלו את המטוס. מטוס זה נחשב ליעיל יותר ביחס לדגם הקודם של מטוס ה-737, ועלויות ההפעלה שלו, הכוללות דלק, תחזוקה ועוד, נמוכות בכ-5%-10% בהשוואה אליו. המטוס מכיל כ-172 מושבים, ואל-על מייעדת את המטוס לטיסות ליעדים במרכז ובמערב אירופה. תצורת הישיבה שאותה בחרה אל-על למטוס זה היא 156 מושבים במחלקת תיירים, ו-16 מושבים במחלקת עסקים.

החידוש המרכזי במטוס הוא שלראשונה ייצויד המטוס במערכת בידור חדשנית, שפותחה על-ידי Lufthansa Systems, שתשדר את תכני הבידור אל המכשיר האישי של הנוסעים - בין אם מדובר במחשב נייד, סמארטפון או טאבלט - בטכנולוגיית סטרימינג, כך שהנוסע יוכל לבחור באילו תכנים לצפות ומתי.

חידושים נוספים שהותקנו במטוס הם מושבים דקים המיוצרים בטכנולוגיה חדישה עם כריות מושב ארגונומיות לנוחות מרבית, כאשר במחלקת התיירים מוקם כיס הספרות בחלק העליון של המושב, על מנת להגדיל את המרווח לנוסע. בנוסף, בכל שורות המושבים במטוס ישנם שקעי חשמל וחיבורי USB.

אל-על נוהגת לכנות את מטוסיה בשמות יישובים בארץ. בינתיים, למטוס החדש טרם נבחר שם, מה שלא ימנע ממנו לבצע מחר את טיסת הבכורה המסחרית שלו, לפריז.