משרד השיכון "שכח" שהוא אחראי לחברה הממשלתית לדיור

במו"מ הקואליציוני נקבע כי החברה הממשלתית שתפעל להגשמת "פרויקט הדיור הלאומי" תהיה תחת משרד השיכון - אבל הנושא ככל הנראה נשכח בדיונים, והיא הוקמה תחת אחריותו הבלעדית של האוצר

האם מישהו במשרד השיכון נרדם בשמירה? על-פי נוסח ההסכם הקואליציוני שנחתם ב-15 במארס בין מפלגת הליכוד למפלגת יש עתיד, במסגרת הנספח המצורף שעסק ב"פרויקט הדיור הלאומי" - הקמת 150 אלף דירות בדיור להשכרה ארוכת-טווח - נכתב מפורשות בסעיף 8: "לטובת הפרויקט הלאומי תוקם תוך 3 חודשים מיום חקיקת חוק פרויקט הדיור הלאומי חברה ממשלתית (באחריות משרד השיכון) אשר תפעל לאיתור הקרקעות והגשמת הפרויקט הלאומי".

עם זאת, בסיכומו של דבר ולמרות שההסכם ציין במפורש כי החברה החדשה תהיה באחריות משרד השיכון, הנושא ככל הנראה נשכח בדיוני המו"מ בנוגע לסמכויות החברה החדשה והיא הוקמה ואושרה בישיבת הממשלה האחרונה (ביום א' השבוע) תחת אחריותו הבלעדית של משרד האוצר.

הוויתור של משרד השיכון על האחריות והשליטה בחברת הביצוע, שתנסה להוציא לפועל את הפרויקט השאפתני של שר האוצר, בולט עוד יותר על רקע ההודעה שהוציאו ההסתדרות וועדי העובדים של משרד השיכון ושל רשות מקרקעי ישראל, שלפיה הם לא ישתפו פעולה עם החברה הממשלתית החדשה.

אריאל יעקבי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, גם אמר: "המהלך של הקמת החברה לא מבשר על פוליטיקה חדשה, אלא על אותה פוליטיקה ישנה. בהקצאת משאבים נכונה, עובדי משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל יכולים ורוצים לבצע את כל המשימות שממילא את רובן הם מבצעים כיום, מתוך מטרה לקדם פתרון למצוקת הדיור בארץ".

בעקבות פניית "גלובס", ניסו במשרד השיכון לברך על המוגמר. בתגובה לפער בין ההסכם הקואליציוני לבין ההחלטה בפועל, שהוציאה כאמור מידיהם את האחריות לחברה החדשה, מסרו במשרד השיכון: "שר הבינוי והשיכון אורי אריאל וגם שר האוצר יאיר לפיד החליטו כי על מנת שהחברה הממשלתית תוכל לפעול בצורה הטובה ביותר תוך הסרת חסמים תקציביים שוטפים, ראוי כי החברה תהיה תחת אחריות משרד האוצר. בצורה זו לא יהיו לחברה מעצורים אוצריים מיותרים בהמשך הדרך".