הנהלת נמל אשדוד ונציגי הוועד כינסו דיון מיוחד וחשאי: היערכות לבר-המצווה לבן של אלון חסן

ישיבה הנוגעת לרפורמה בנמלים? לא ■ דיון בירידה המדאיגה בהיקף היצוא? גם לא ■ ההנהלה והוועד בנמל חוששים מהנזק התקשורתי שצפוי להיגרם מהאירוע המיוחד שצפוי להתקיים מחר ■ בנמל טוענים שלא צפויה פגיעה בעבודה הסדירה

הנהלת נמל אשדוד ונציגי ועד העובדים התכנסו היום (ד') לדיון מיוחד וחשאי למדי. ל"גלובס" נודע, כי לא מדובר בישיבה הנוגעת לרפורמה בנמלים או לירידה המדאיגה בהיקף היצוא, אלא בהיערכות מיוחדת לאירוע שצפוי להתקיים מחר בקיבוץ נצר סירני: חגיגת בר המצווה לבנו של יו"ר ועד עובדי הציוד המכני, אלון חסן.

אפילו אנשי שיווק הגיעו לדיון, אולי כדי להעריך את הנזק התקשורתי שעשוי להיגרם - אם כתוצאה מפגיעה ממשית בעבודה (בנמל לא צופים תרחיש כזה) ואם כתוצאה ממניפולציה של בעלי אינטרסים (תרחיש שהוגדר כסביר יותר).

אירועים דומים שהתקיימו בעבר הביאו למה שכונה בתקשורת "סגירת הנמל", דילול ניכר במספרם של העובדים במהלך שעות החגיגה, כדי שאלה יגיעו לחלוק כבוד לעובד. היו מי שטענו לנטישה בלתי אחראית של מקום עבודה חיוני, והיו מנגד גורמים בוועד ובהנהלה שטענו כי מדובר בעיקר במהומה תקשורתית, וכי העובדים והמנהלים דאגו לכך שהעבודה תתקיים כסדרה תוך תגבור העבודה במקרה של פערים.

לפי ההערכות של הנהלת הנמל, העבודה במשמרת ב', בין השעות 15:00-22:30, כלל לא צפויה להיפגע. לגבי משמרת ג', בין השעות 22:30-5:30, הוחלט כי "יינתנו פתרונות בשעות הקרובות", באמצעות דיאלוג בין מנהלי התפעול, העובדים ואנשי הוועד.

כך למשל, במקום עובדים שביקשו מראש להשתבץ במשמרת אחרת, ישובצו עובדים שלא צפויים להשתתף בחגיגה, ואילו סוורים שמוגדרים "ניידים", יתפעלו ציוד מכני במקום אנשי הציוד המכני, שחסן משמש כיו"ר הוועד שלהם. איך סוור יכול להחליף מנופאי? בנמל מבהירים כי לא ניתן להחליף מנופאי, אולם לכל מנוף יש 5-6 מפעילים וכי בכל מקרה העובדים אחראים מספיק בכדי לעמוד על כך שכל העמדות החיוניות יהיו מאוישות.

מוקדם יותר היום התרוצצו בנמל שמועות על כך שגורמים בהנהלה מבקשים למנוע דילול של העובדים בזמן החגיגה. מקורב לחסן אמר כי גורמים בהנהלה מבקשים לעשות לו "חיסול ממוקד", ואינם בוחלים באמצעים גם תוך פגיעה בבנו.