אנגל משאבים: בנק שהלווה לבעלי השליטה 13.5 מיליון אירו תובע אותם

זאת לאחר שהושגה הפשרה עם מחזיקי האג"ח ■ הוטל עיקול זמני על מניותיהם של קונרד ודוד מוריס בחברה

מתברר כי הסדר החוב שעברו נושי אנגל משאבים לפני שנתיים לא היה הסוף בצרות שרודפות את חברת הנדל"ן. ביממה האחרונה העבירה החברה כמה דיווחים, ובהם פשרה בין בעלי השליטה, משפחת מוריס מבריטניה, ומחזיקי האג"ח של החברה. במקביל הוגשה נגד הבעלים בקשה לכינוס נכסים מטעם אחד הבנקים המלווים, והוטל עיקול זמני על מניותיהם בחברה.

על-פי הפשרה עם מחזיקי האג"ח, תבצע אנגל משאבים עד אמצע פברואר הנפקת זכויות לבעלי המניות בהיקף של 60 מיליון שקל. בעלי השליטה - המיליונרים קונרד ודוד מוריס, ממייסדי חברת סודהסטרים - יזרימו עד 47 מיליון שקל (30 מיליון שקל באמצעות המרת הלוואת בעלים, ועד 17 מיליון שקל בהתאם לשיעור השתתפות הציבור במהלך), באמצעות חברת GBES שבבעלותם.

ההסדר הושג בהמשך לפניית המחזיקים לבית המשפט, לאחר שמשפחת מוריס לא העבירה לחברה הלוואה של 50 מיליון שקל, כפי שהתחייבה בהסדר לפני כשנתיים. נציגות המחזיקים כוללת את פסגות, מנורה ואדוארד קלר, ועורך הדין של הנציגות הוא רענן קליר.

תספורת של 50% ב-2011

במקביל, אנגל משאבים דיווחה אתמול (ג') כי לויאל בנק (Loyal Bank) פנה לבית המשפט בבקשה לכינוס נכסים של מניות משפחת מוריס בחברה, משום שלא פרעו הלוואה של 13.5 מיליון אירו מאוקטובר 2011 שניתנה לרכישת המניות.

בנובמבר 2011 השלימה אנגל משאבים הסדר חוב שבו בוצעה תספורת של כ-50% לחוב של כ-260 מיליון שקל, ומשפחת מוריס קיבלה את השליטה בה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

אנגל משאבים מחזיקה בנכסים מניבים בישראל ופועלת בתחום היזמי למגורים בישראל ובמזרח אירופה. לחברה שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-180 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של כ-15%. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי זעום של 16 מיליון שקל.

בנוסף עדכנה אנגל כי בהוראת ראש ההוצאה לפועל בתל-אביב הוטל עיקול זמני על מניות השליטה בחברה. זאת בשל בקשת החברה-האם לשעבר, לגנא הולדינגס, בשל חוב של 12.3 מיליון שקל.