אופ"א נותנת, אופ"א לוקחת: קנס של 22 אלף אירו למכבי ת"א

בגין שלט אוהדים במשחק מול ניקוסיה ■ זהו הקנס השני שסופגת העונה ■ עם זאת, המענקים שתקבל האלופה הישראלית מאופ"א גבוהים בהרבה מהקנסות

מכבי ת"א, שתשחק הערב (ה', 22:05) בגרמניה במסגרת המחזור השלישי של הליגה האירופית מול איינטרכט פרנקפורט, קיבלה היום מאופ"א הודעה בדבר קנס שספגה, בסך 22 אלף אירו (כ-107 אלף שקל) בגין הנפת שלט של אוהדי הקבוצה במשחק הביתי מול אפואל ניקוסיה.

בהתמודדות, שנערכה באצטדיון בלומפילד במסגרת המחזור הראשון של שלב הבתים בליגה האירופית, והסתיימה בתיקו 0-0, הניף הקהל הצהוב שלט בו נכתב "Feel the terror of Tel Aviv". השימוש במילה "טרור" הוא זה שגרם לארגון הכדורגל האירופי להטיל עונש על מכבי ת"א. עם זאת, תוצאת התיקו שווה בפני עצמה בונוס של 100 אלף אירו מאופ"א, כך שהנזק הכספי לא מאד משמעותי.

יש לציין כי זו כבר הפעם השנייה בעונת 2013/14 בה נענשת האלופה הישראלית על התנהגות אוהדיה במפעלים האירופיים. במהלך משחק המוקדמות מול גיור בהונגריה, הדליקו אוהדיה אבוקות, ובעקבות כך ספגה הקבוצה קנס של 12 אלף אירו (כ-58 אלף שקל).

לצד הקנסות, יש להזכיר, כאמור, גם את הבונוסים הגדולים מהם תהנה העונה מכבי ת"א מאופ"א. המועדון של מיטש גולדהאר כבר הבטיח לעצמו את המענקים הבאים: 200 אלף אירו בגין זכייה באליפות ישראל; 200 אלף נוספים עבור ההשתתפות בשלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות (שם הודחה מכבי מול פ.צ באזל); 1.3 מיליון עבור ההעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית; 300 אלף בגין התוצאות שהשיגה עד כה בשלב הבתים. בסך הכל: 2 מיליון אירו הכנסות מהקמפיין האירופי (כ-9.7 מיליון שקל), וזה לפני השלמת המשחקים בשלב הבתים, ולא כולל מכירת כרטיסים, מנויים, שילוט ומרצ'נדייז במשחקי הבית באירופה.