ארדן קורא לנטפליקס להיכנס לישראל: "תעודד תחרות בטלוויזיה"

בפגישה עם סגן נשיא סיסקו ביקש ארדן לפעול להבאת חברות תוכן אמריקאיות הפועלות על גבי האינטרנט, כדי להרחיב את התחרות בטלוויזיה ובפס הרחב

כניסה לישראל של חברה כמו נטפליקס תתרום רבות לשידורי הטלוויזיה על גבי האינטרנט ותעודד הרחבה והשקעה בתשתיות תקשורת - כך אמר שר התקשורת גלעד ארדן בפגישה שקיים אתמול (ד') עם סגן נשיא סיסקו, כריס דדיקוט, שביקר בישראל ונפגש עימו.

ארדן קרא לסיסקו לפעול ולהביא לישראל חברות תוכן כמו נטפליקס ו-HBO, על מנת שייכנסו לפעולה בישראל ועל-ידי כך יגבירו את צריכת התוכן הטלוויזיוני דרך האינטרנט.

נטפליקס היא חברת תוכן גדולה מאד בארה"ב המוכרת תכנים טלוויזיונים דרך מגוון מקורות שידור, ובעיקר דרך האינטרנט.

בפגישה עם דדיקוט דיברו השניים על המעורבות של סיסקו במיזם הסיבים האופטיים החדש (IBC) המשותף לויה אירופה וחברת החשמל, שבו סיסקו משמשת כספק הציוד העיקרית והמממנת של המיזם.

סיסקו ביקשה מארדן לפעול להסרת חסמים ביורוקרטיים שעשויים לעכב את פריסת הרשת, בעיקר בכל הקשור לפריסה בתוך בניינים, וכן העלתה את נושא החשיבות של שמירה על ניטרליות הרשת.

ארדן העלה את הצורך של המדינה בחיבור הפריפריה בסיבים אופטיים וביקש מסיסקו לפרוס כמה שיותר סיבים, במהירות גבוהה יותר ממה שהתחייבו ברישיון.

IBC נמצאת בעיצומה של התארגנות לתחילת עבודות הפריסה. החברה תשלים בקרוב מכרז לרכישת סיבים אופטיים; ובמקביל נערכת חברת החשמל, שהיא הקבלן הראשי במיזם, מבחינת גיוס והדרכות עובדים שיבצעו הפריסה בשטח. חברת החשמל התחייבה להתחיל בעבודות במהלך החודש הבא.