איגוד הכדורסל שוקל להגיש בקשה לכרטיס חופשי לאליפות העולם

פיב"א תעניק 4 כרטיסים חופשיים למונדובאסקט 2014, בתמורה לתשלום של יותר מחצי מיליון אירו מצד האיגודים המבקשים; מה הסיכויים של ישראל?

פיב"א תסגור בשבוע הבא (30 באוקטובר) את רשימת המדינות שמעוניינות לקבל כרטיס חופשי לאליפות העולם 2014 שתתקיים בקיץ הבא בספרד. מלבד 20 המדינות שהעפילו לטורניר מההישגים בטורנירים האזוריים, החליט ארגון הכדורסל העולמי להקצות ארבעה כרטיסים חופשיים (‏wild cards‏) לחלוקה לפי שיקול דעתו של הארגון.

‏פיב"א תכניס לא מעט כסף מאותם כרטיסים חופשיים: ארבע המדינות שיזכו להיכנס לטורניר בסופו של דבר, מתחייבות כבר בעת מילוי טפסי הבקשה לשלם לפיב"א סכום של מאות אלפי אירו באם יזכו. סרגיי צ'רנוב, נשיא הכבוד של איגוד הכדורסל הרוסי, ומי שמשמש גם כבכיר בפיב"א, צוטט באתר ‏talkbasket.com‏ כאומר: "באליפות העולם הקודמת, ב-2010, הסכום לכניסה לטורניר באמצעות כרטיס חופשי עמד על 500 אלף אירו לנבחרת, ואני מעריך שהסכום עכשיו יהיה גבוה יותר".

‏עד כה הוגשו 12 בקשות לכניסה לטורניר, בין היתר על-ידי סין, ברזיל, איטליה וגרמניה. ההחלטה בעניין אמורה להתקבל בתחילת פברואר.

‏גם באיגוד הכדורסל בישראל שוקלים בימים האחרונים למלא את מסמכי הבקשה לפיב"א, והחלטה בעניין צפויה להתקבל עד תחילת השבוע. למרות המצב הכלכלי של האיגוד, הסכום הכספי - שבכל מקרה יוחזר במידה וישראל לא תתקבל לטורניר - לא צפוי להוות בעיה. במסמכים הרשמיים ששלחה פיב"א נכתב כי כל אחת מהמדינות שלא יזכו בזכות לשחק באליפות העולם יקבלו בתוך שבוע מההכרזה על הזוכות את כספן בחזרה.

‏יש לציין כי בכל מקרה הסיכויים של ישראל לזכות בכרטיס חופשי הם נמוכים מאוד. ההערכות הן שרק שני כרטיסים יילכו לנציגות האירופיות, כשהעדיפות הן לנבחרות איטליה, גרמניה, רוסיה, יוון וטורקיה.