סופ"ש בפתח: קבלו את אירועי התיאטרון, מוזיקה וקולנוע

ההצגה "מוסררה", פסטיבל ימי ברלין בקולנוע, פסטיבל "פנטסיה קולית" בירושלים ועוד שלל אירועים

מחזה

מוסררה

מה: המחאה החברתית שהתעוררה לפני שנתיים, החזירה לתודעה את המהפכנים של שכונת מוסררה בירושלים, המוכרים בשם "הפנתרים השחורים". חבורת הצעירים ממוצא צפון-אפריקאי, שלא הסכימה לשתוק יותר מול מה שנתפס אצלם כאפליית יוצאי עדות המזרח מימי קום המדינה. בהשראת מחאתם פורצת הדרך מתחילת שנות ה-70, כתבו הדר גלרון ואמיר זוהר את המחזה "מוסררה". ההצגה מתמקדת ברגעי הקסם של ארבעה ירושלמים צעירים ממוצא מרוקאי שהוגים ב-1970 רעיון מהפכני של ממש: להפוך מגנבים קטנים המונעים מתחושת רעב לשליחי ציבור ששמו לעצמם מטרה לתקן את אופיו המנוכר של מרחב החברתי שבו הם חיים.

מתי, איפה וכמה: רביעי וחמישי (30-31 בחודש), 20:30, בית ציוני אמריקה, אבן גבירול 26 ת"א. מחיר כרטיס: 120 שקל.

קולנוע

פסטיבל ימי ברלין

מה: שר האוצר יאיר לפיד היה ודאי שמח לשמוע שכדי לצפות בסרטי הגל החדש של הקולנוע הגרמני, לא צריך לנסוע עד ברלין. פסטיבל ימי ברלין - יוזמה של מכון גתה, הסינמטקים ברחבי הארץ ופסטיבל הקולנוע הברלינאי - achtung berlin - שמטרתו לטפח ולקדם את הקולנוע הגרמני העצמאי, הצעיר, העכשווי והחתרני, מתרחש בימים אלו ממש. הסרטים נהדרים, ועושים חשק ללמוד את השפה הגרמנית רק בשביל להבין אותם טוב יותר. חלילה לא בשביל להגר. רובם ככולם עוסקים בחיי היומיום בעיר, מנקודת ראותם של צעירים בודדים ומבולבלים - בין אם ילידי המקום ובין אם מהגרים, התרים אחר אהבה, אחר פתרון לקונפליקטים הרבים שהעיר מזמנת, ואחר פורקן.

מתי, איפה וכמה: מדי יום עד ה-28 באוקטובר, סינמטקים ברחבי הארץ. מחיר כרטיס: 38 שקל.

פסטיבל ווקאלי

פנטסיה קולית

מה: בסוף השבוע הבא יחזור לירושלים פסטיבל "פנטסיה קולית", שהתקיים לראשונה בשנה שעברה וזכה להצלחה רבה. במהלך סוף השבוע, ייערכו עשרה קונצרטים של מוזיקה קולית, עם מקהלות והרכבים ישראלים מובילים. כל המופעים יתקיימו באולם ימק"א בירושלים. בפסטיבל ישתתפו אנסמבל סולני תל-אביב, מקהלת זמרי קולגיום, מקהלת אורטוריו ירושלים, המקהלה הקאמרית ע"ש ברתיני, האנסמבל הקולי החדש, תזמורת הבארוק ירושלים, רביעיית תלמוס והרכבים רבים אחרים. בנוסף לאירועים באולם, יתקיימו אירועי חוץ הפתוחים לקהל הרחב. יועצו המוזיקלי של הפסטיבל הוא מנצח המקהלות עודד שומרוני (אין קשר משפחתי לכותב), שגם ינצח על הקונצרט של אורטוריו ירושלים.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת (31 באוקטובר עד 2 בנובמבר), אולם ימק"א, ירושלים. מחיר: 140-60 שקל (לפי הקונצרט).

הפנינג

אימוץ חיות וטעימות יין

מה: אפשר לפתוח את השבת במעשה טוב שיחמם את הלב. במתחם הרובע של ראשון לציון יתקיים ביום שישי הפנינג של אימוץ בעלי חיים - כלבים וחתולים - באווירה משוחררת. במקום ייפרסו פופים ומחצלות, תתנגן מוסיקה, ובזמן שהילדים יחפשו את החיה החביבה עליהם, ההורים יוכלו ליהנות מטעימות יין באדיבות חנות היין הסמוכה. מי שיאמץ באירוע, יקבל במתנה הדרכה, ייעוץ וליווי לאורך כל הדרך, מאנשי חנות החיות של אריאלה שבמתחם.

מתי, איפה וכמה: שישי (25 בחודש), רחוב ברשבסקי 7, ראשון לציון. בין השעות 12:00-16:00. הכניסה חופשית. כל הפרטים: www.harova.org.il.

קלאסי

התזמורת הסימפונית ירושלים

מה: התזמורת הסימפונית ירושלים תפתח ביום רביעי הקרוב את עונת הקונצרטים שלה עם קונצרט חגיגי מיוחד. הקונצרט יציין 70 שנה להצלת יהודי דנמרק בשואה וייערך בנוכחות יורש העצר הדני, הנסיך פרדריק. על הקונצרט ינצח פרדריק שאזלן, מנהלה המוזיקלי של התזמורת, שאימו הייתה בין ניצולי דנמרק. תוכנית הקונצרט תכלול את הפתיחה "הליוס" של המלחין הדני קרל נילסן, "שירי שוליה נודד" של גוסטב מהלר, ו"סימפוניה פנטסטית" של ברליוז. את תפקיד הסולן בשירים של מהלר ישיר זמר הבריטון האמריקאי ג'ונתן מיקי (Michie).

מתי, איפה וכמה: רביעי (30 באוקטובר), 20:00, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים. מחיר: 175-155 שקל.

מוזיקה יוונית

אנסמבל קטרינה פפדופולו

מה: בחמישי הבא (31 באוקטובר) ייפתח בירושלים פסטיבל העוד, שיימשך עד ה-9 בנובמבר. קונצרט הפתיחה של הפסטיבל יציג את ההרכב של הזמרת היוונייה הנהדרת קטרינה פפדופולו, המתמחה בביצוע אותנטי של "רבטיקו" - מוזיקת הבלוז היוונית העממית. פפדופולו תבצע במופע שירים מסורתיים מרחבי אגן הים התיכון וכן מאזורים אחרים ביוון. הרכב המוזיקאים העשיר שילווה את פפדופולו הוא כלל-יווני, ויכלול נגנים בלירה (נבל יווני), קנון, לאוטה, כלי הקשה וקונטרבאס. לאוהבי מוזיקה יוונית אותנטית זהו מופע מומלץ מאוד.

מתי, איפה וכמה: חמישי (31 באוקטובר), 21:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. מחיר: 170 שקל. אתר הפסטיבל: www.confederationhouse.org.