מי עדן: הושלמה מכירת פעילות המים לקרן השקעות רוהן

החברה הופכת לשלד בורסאי ■ ‎‎לפי הערכת החברה, התמורה שתתקבל בגין העסקה תעמוד על 26 מיליון אירו, ו‎‎לא בטוח שלתוך מי עדן תוכנס פעילות חדשה‏

‎‎שני עשורים לאחר שהונפקה, צפויה חברת מי עדן להפוך לשלד בורסאי, לאחר שהשלימה את עסקת מכירת פעילות שיווק המים שלה לקרן ההשקעות ‏‎Rhone Capital.

מי עדן, שבשליטת האחים נפתלי, דיווחה אתמול (ד') כי נחתם תיקון להסכם עסקת המכירה שעליה דיווחה בחודש יוני, אשר בעקבותיו התקיימו כל התנאים המתלים להשלמת העסקה.

‏‏להערכת מי עדן, התמורה שתקבל בגין השלמת העסקה תעמוד על כ-26 מיליון אירו ברוטו, ולאחר פירעונות אשראי שהועמד לה על-ידי הבנקים תסתכם התמורה נטו בכ-24 מיליון אירו (כ-115 מיליון שקל).

שוויה של מי עדן בבורסה עמד אתמול על 87 מיליון שקל, והיום (ה') היא רשמה עליות שערים של כ-6%, במחזור מסחר נמוך.

‏‏‏באשר לעתיד, לא בטוח שמי עדן תישאר חברה ציבורית שלתוכה תוכנס פעילות חדשה. בדיווח שמסרה החברה בעת חתימת העסקה, ציינה החברה כי "בעלי השליטה של החברה הודיעו לה כי לאחר השלמת העסקה, בכוונתם לבחון את האפשרויות השונות בקשר עם רכישת חלקו של המיעוט".

‏‏‏‎‎יצאים מהשותפות עם הקרן בארה"ב

‏‎‎פעילות שיווק המים של מי עדן ידעה עליות ומורדות בעשור האחרון. ‏בשנת 2003 מכרו רוני נפתלי ואחיו 20% ממניותיהם בחברה לדנונה, כחלק מעסקת מיזוג פעילותן של שתי החברות באירופה, לפי שווי חברה של כ-2 מיליארד שקל. האחים נפתלי גרפו מהעסקה לכיסיהם כ-400 מיליון שקל.

‏ב-2007 רכשה מי עדן את חלקה של דנונה במיזם המשותף באירופה בתמורה ל-86 מיליון אירו בלבד - מחיר הנמוך בכ-70% מזה ששילמה דנונה עם הקמת המיזם.

על מנת לממן את רכישת חלקה של דנונה, החליטו האחים נפתלי להכניס את קרן ההשקעות האמריקנית אוך זיף (‏Och Ziff‏), שהשקיעה כ-61 מיליון אירו בתמורה לכ-27% ממניות עדן הולנד, שבה מרוכזת הפעילות. עם השלמת העסקה, יוצאים כעת האחים נפתלי מהשותפות עם קרן זו.

‏‏נזכיר כי לאחים נפתלי יש גם עסקי נדל"ן מניב משגשגים תחת חברת ביג שבשליטתם, הפועלת בתחום המרכזים המסחריים הפתוחים בארץ ובארה"ב, ונסחרת במדד תל-אביב 100 לפי שווי של כ-1.6 מיליארד שקל. ‏‎‎‏