לפצח את הסרטן

העונה הרביעית והאחרונה של "מזל סרטן" - הקומדיה הבלתי השגרתית

"מזל סרטן", א' 22:15, "הוט 3"

לכל מחלה סופנית יש סוף, ודאי לסדרה אודותיה: העונה הרביעית והאחרונה של "מזל סרטן" תעלה הערב לשידור. לקראת סופה של הקומדיה הבלתי השגרתית הזאת, אפשר להיזכר בהסברו של צ'רצ'יל לגבורה שהפגינו האנגלים במלחמת העולם השנייה. צ'רצ'יל סבר שהאופי האפור והמדכא לעיתים של החיים בבריטניה (הוא עצמו אהב את מאוד את החיים בצרפת, בעיקר את השתייה והאוכל), דווקא הוא שהפך את המלחמה להזדמנות עבור האנגלים לצאת מהשגרה האפורה והמדכאת ולעשות משהו נאצל. הוא הדין אצל לורה ליני, זוכת האמי: אישה שחיה חיים אפורים למדי, עד שמתברר לה שזמנה קצוב והיא מתחילה לחיות באמת. מאחר שהזמן של כולנו הוא קצוב, מדוע לא לחיות באמת גם בלי לחלות?

הילדה מן הציור

"אינוסנטה", א' 22:00, "יס דוקו"

לא בכל יום משודר כאן סרט שזכה ב"אוסקר" רק השנה, ואולי הסיבה לכך שהפעם לא מדובר באירוע, היא הקטגוריה ה"קטנה": סרט תיעודי קצר. 40 דקות בלבד אורך הסרט הזה שהוא מעין כתבת יומן מורחבת או אולי פרק מוצלח במיוחד של "עובדה". מעשה בילדה שהיגרה לארצות הברית ללא משפחתה והייתה עלולה ליפול קורבן לנסיבות, אלמלא התברכה בכישרון ציור יוצא דופן. מסוג הסיפורים הקטנים והאופטימיים שלמרות חריגותם ממלאים את הצופים בתקווה גדולה.

עשר בזמרה

"אקס פקטור" ו"הכוכב הבא", א', ג', ד', ש', מ-21:00, ערוץ 2

שבעה ימים יש בשבוע ובארבעה מהם, הפריים-טיים הלאומי, נושא קולו בשיר עד שאייל גולן וריטה, פורטיס ועברי לידר מתערבבים לכדי דייסה אחת גדולה שמעליה מתנוסס חיוכם של בר רפאלי ורני רהב. אמנם בבתי הספר כבר מזמן לא מלמדים "זמרה", אבל הקרב בין קשת לרשת מעלה באוב את אותה בדיחה ישנה על האב שמעיין בתעודה שהביא הביתה בנו, ובה כל הציונים הם "בלתי מספיק". כשהוא רואה "זמרה" ולידה את הציון "מצוין" הוא סוטר בכוח לבנו ההמום וצועק: "עם כאלה ציונים יש לך עוד חוצפה לשיר?".