גוונים של מחאה: עצומה נגד ליהוק צ'ארלי הונאן לסרט "חמישים גוונים של אפור"

70 אלף ממעריצי הספר "חמישים גוונים של אפור", הצליחו לבטל את ליהוקו של צ'ארלי הונאן לגרסה הקולנועית של רב המכר

אילו למישהו היה ספק כלשהו באשר לפוטנציאל ההצלחה של סרט העיבוד ההוליוודי לרב-המכר "חמישים גוונים של אפור", הרי הוא לבטח הוסר לנוכח הרגשות העזים שעורר הליהוק הגברי לתפקיד הראשי בקרב המעריצים (בעיקר מעריצות) של הספר. עצומה חריפה שכללה לא פחות מ-70 אלף חתימות, נשלחה אל המפיקים ודרשה לבטל את הליהוק של השחקן צ'ארלי הונאן לתפקיד, בשל מה שמגדירה העצומה כחוסר התאמה וכאכזבה איומה עבור אוהדי הספר בכל העולם. העצומה עשתה את שלה, והונאן ההמום אולץ לפנות את מקומו.

בסוף השבוע האחרון, חברת ההפקה זכתה לישועה, כשנודע כי נמצא ליהוק הולם: הדוגמן האירי יפה התואר והשחקן העולה ג'יימי דונאן הוא שיגלם את דמותו של גריי לצד דקוטה ג'ונסון (בתם של השחקנים מלאני גריפית' ודון ג'ונסון), שלוהקה לתפקיד הנשי הראשי בתור אנסטסיה סטיל, לאחר שמפיקי הסרט והבמאי סאם טיילור ג'ונסון כמעט ונואשו מלמצוא שחקנית מוכרת שתואיל להשתתף בסרט, הכולל סצנות מין בוטות. נכון לכתיבת שורות אלו, לא נרשמו הסתייגויות מהמהלך, אף שעוד מוקדם לדעת, שכן ברגעים אלו ממש מעריצות רבות שוהות בין כותלי כנסייה.

יסתפק בפוליצר

כישלון לסופר קורמק מקארתי במעבר לפוזיציית התסריטאי

עוד עיבוד לקולנוע, אך הפעם עושה רושם כי מדובר באיבוד. הסופר זוכה פרס הפוליצר קורמק מקארתי (עבור "הדרך", 2006), מנסה את מזלו גם כתסריטאי בתעשיית הסרטים ההוליוודית, אך נראה כי ייאלץ להסתפק בפרס הפוליצר, שכן כתסריטאי הוא כנראה מוכשר פחות. "היועץ", סרט על-פי תסריט שכתב, בבימויו של רידלי סקוט, עלה בבתי הקולנוע בארצות הברית בשישי האחרון, ורשם, נכון לבוקר זה (א') פתיחה איומה: 3.2 מיליון דולר בלבד. אמנם סוף השבוע האמריקני מסתיים מחר, אך עדיין, מדובר בנתונים רעים מאוד, גם בהתחשב בעובדה כי בסרט מככבת שורה של כוכבים, ביניהם בראד פיט, פנלופה קרוז, קמרון דיאז, מייקל פאסבנדר וחוויאר בארדם. הנתונים משקפים את הביקורות הצוננות שלהן זכה הסרט בעיתונים ובמדיות השונות, שחלקן הגדירו את הכתיבה התסריטאית של מקארתי ככזו אשר מבליטה את חולשותיו ("היועץ" הוא הסרט השני שלו כתסריטאי יחיד, והוא שותף בשמונה פרויקטים קולנועיים בסך הכול).