מכבי ת"א כדורגל נגד איגוד האתלטיקה

מועדון הכדורגל בבקשת ערעור לעליון כנגד ההחלטה שלא לאפשר להתאמן בהדר יוסף: הדבר יוביל לנטישת ילדים למועדונים המתחרים

מועדון הכדורגל של מכבי ת"א פנה בסוף השבוע שעבר לבית המשפט העליון הירושלים בבקשה להגשת עירעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מהשבוע שעבר, להפסיק לאלתר את פעילות מחלקת הנוער של מכבי ת"א צפון באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף.

החלטת המחוזי מהשבוע שעבר קבעה למעשה כי באצטדיון בהדר יוסף לא תותר פעילות של קבוצת הכדורגל והוא יוקצה לטובת איגוד האתלטיקה בלבד. במועדון הכדורגל טוענים כי 125 ילדים בגילאים 8.5-14 עברו להתאמן בהדר יוסף לאחר שנחתם בתחילת ספטמבר הסכם בין מכבי ת"א למרכז הספורט בהדר יוסף שמסדיר את פעילותם, תמורת 350 אלף שקלים.

יש לציין כי מכבי צפון זו שלוחה של מכבי ת"א בצפון העיר שפעלה באצטדיון המכביה מ-1988 עד סגירתו והריסתו, עברה באופן זמני לפעול במרכז הספורט של אוניברסיטת תל אביב ומצאה מגרש רק במגרש התחרויות המרכזי בהדר יוסף.

מכבי ת"א טוענת בבקשה כי בית המשפט המחוזי, כמו גם איגוד האתלטיקה, "לא ספרו" אותה בתביעה, בדיון ובהחלטה וכי לא ניתן לה זכות להשיב על הדרישה של איגוד האתלטיקה להוציא משם את מכבי ת"א.

הטענה העיקרית של מכבי היתה כי למרות שאיגוד האתלטיקה ידע עוד באוגוסט על כוונת מרכז הספורט להתקשר עם מכבי ת"א בחוזה, הוא הגיש תביעה בסוף ספטמבר, ארבעה שבועות לאחר שמכבי ת"א כבר פעלה במקום, מבלי יכולת להיערך לחלופות.

כותבים עורכי הדין, דור רזבן ומוטי ברונשטיין, שהגישו את הבקשה בשם מכבי ת"א: "הפסקת פעילות 'מכבי צפון' בהדר יוסף (ובכלל) תגרום למבקשת נזק אדיר ובלתי הפיך. הדבר יוביל לנטישת ילדים את מחלקת הנוער לטובת קבוצות מתחרות, שפועלות בצפון העיר או מצפון לה (הפועל ת"א, רמת השרון, הרצליה ועוד); יפגע אנושות בכשירותן הספורטיבית של קבוצותיה מה שיוביל לנזקים ספורטיביים אדירים; יגרום לכריתת מטה לחמם של כ-12 מאמנים ואנשי צוות מסורים המועסקים במכבי צפון; יפגע במוניטין המצוין של מחלקת הנוער כמועדון מוביל, מסודר ומקצועי; יוביל לקנסות והפסדים טכניים ועשוי להביא לקיצו של הפרויקט המשגשג - בן עשרות השנים - של מכבי צפון. מנגד, הותרת המצב הקיים על כנו לא תגרום נזק כלשהו לאיגוד האתלטיקה".

תגובת איגוד האתלטיקה: "אצטדיון הדר יוסף נבנה ונחנך בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת כבית הלאומי של האתלטיקה בישראל, זאת לאחר שתחרויות ואימוני אתלטיקה התקיימו באצטדיון רמת-גן, והובן, הן ע"י אנשי הכדורגל והן ע"י אנשי האתלטיקה, כי אתלטיקה וכדורגל לא יכולים לחיות בכפיפה באותו אצטדיון. במשך למעלה משלושים שנה אצטדיון הדר יוסף היה הבית הלאומי של האתלטיקה הישראלית. באצטדיון הושקעו ע"י הטוטו מיליוני שקלים לצורך שמירתו ותחזוקתו לטובת פעילות האתלטיקה במדינת ישראל. אין ספק כי לו בטוטו היו יודעים שמדובר באצטדיון כדורגל, לא היו משקיעים את הסכומים הללו.

"טענת מועדון הכדורגל מכבי ת"א הינה זעקתו של הקוזאק הנגזל. הפסקת פעילות 'מכבי צפון' בהדר יוסף (ובכלל) לא תגרום למועדון הכדורגל כל נזק. הפרויקט המשגשג הינו של 125 ילדים אשר מקיימים בו חוג בדומה לחוגי ספורט אחרים.

"עזות המצח של המועדון המבקש להשתמש באצטדיון הלאומי לאתלטיקה כמגרש משחקים לילדי חוגים הינה בלתי נסבלת ומעידה על זלזול בענף ספורט שהינו בסיסי ומרכזי. יצוין כי קיום חוג הכדורגל במגרש אחר ברחבי העיר הינה מתבקשת וחובה לשמור על אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף לטובת האתלטיקה. כידוע, קיימים באזור תל-אביב רבתי כ-100 אצטדיונים ומתחמי כדורגל, לעומת אצטדיון אתלטיקה אחד ויחיד. האם מועדון הכדורגל מכבי ת"א לא חושב שעובדה זו עלולה להמית אסון על ענף שלם? מהיכן בדיוק נשלפה האמירה הבלתי אחראית והנלוזה, כי הותרת המצב על כנו לא תגרום נזק לאתלטיקה? היא אכן לא תגרום נזק לאיגוד עצמו, אבל תחסל את ענף האתלטיקה כולו. לא בכדי קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, גב' דפנה אבניאלי את בקשת האיגוד לצו מניעה ועצרה, בצדק, את הניסיון להשתלט על אצטדיון האתלטיקה ולהדיר את האתלטים ממנו, ולא בכדי לא נתן בית המשפט העליון צו עיכוב לצו המניעה שנתנה כבוד השופטת אבניאלי.

"אצטדיון האתלטיקה הלאומי, כשמו כן הוא - אצטדיון אתלטיקה. טענת מועדון הכדורגל, כאילו אינו יכול למצוא פתרונות לחוג הכדורגל, אלא, בדרך של אימונים בתוך אצטדיון אתלטיקה בזמן אימוני האתלטיקה ותוך הפרעה לאתלטים מקוממת ומופרכת".