טסלה זינקה 400% השנה; המנכ"ל: "זה יותר משמגיע לנו"

אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות רמז במהלך ראיון ל"בלומברג" כי מחיר המניה מנופח מדי ■ שווי השוק של טסלה עומד על כ-22 מיליארד דולר אך היא צפויה למכור רק 20 אלף מכוניות השנה

אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, אומנם נחשב ליהיר מדי בכל הנוגע ל-Model S, מכונית הדגל של החברה, אך הוא ריאלי מאוד בכל הנוגע למחיר המניה. בראיון שנערך עימו ב"בלומברג" מאסק רמז כי המניה מתומחרת גבוה מדי.

הראיון עסק ברובו בתקלה שגרמה לשריפה באחת המכוניות החשמליות של טסלה לפני כחודש. מאסק הסביר ואמר כי אחד הרכיבים במכונית פגע בסוללה וגרם לדליקה.

במהלך הראיון מאסק התייחס גם לערך המניה ואמר כי "מחיר המניה הוא יותר ממה שמגיע לנו", לאחר מכן מאסק הזהיר גם כי "זה קשה לחזות את כיוון המניה בטווח הקצר והבינוני, אך יש לי הרגשה טובה לגבי שווי המניה בטווח הארוך".

דבריו של מאסק נאמרו על רקע זינוק של כ-400% במניית טסלה מתחילת השנה. למעשה, שווי השוק של טסלה עומד על 22 מיליארד דולר, אך היא צפויה למכור השנה רק 20 אלף מכוניות, כך שבוול סטריט קיימת הסכמה רחבה לכך ששווייה של החברה התנפח למימדי ענק.

למרות הזינוק החד בערך המניה, שיעור יתרות השורט עליה הוא מהגבוהים בוול סטריט - יותר מ-33% מסך המניות העומדות שלה. התקלה באחת ממכוניות החברה הציתה גל ירידות של כ-11% בחודש האחרון ורבים תוהים כעת האם זהו תחילתו של תיקון משמעותי מטה.