קרן דואט בהצעה נוספת לחבס; המפרק גיסין מעדיף לתבוע

סאגת הסדר החוב בחברת חבס השקעות, אשר לה חוב אג"ח בהיקף של כ-450 מיליון שקל, מסרבת להיגמר

סאגת הסדר החוב בחברת חבס השקעות, אשר לה חוב אג"ח בהיקף של כ-450 מיליון שקל, מסרבת להיגמר: המפרקים הזמניים של החברה, עורכי הדין גיא גיסין וגיל אורן, פנו היום בבקשה דחופה לביהמ"ש להתיר להם לנקוט הליכים משפטיים נגד קרן דואט, וזאת במקום חתימה על הסכם השקעה חדש עמה.

מחזיקי האג"ח של החברה העדיפו לפני כמה חודשים את הצעתה של קרן דואט הבריטית להסדר חוב בחברה, על פני זו של חברת אספן גרופ, שבמסגרתו הייתה אמורה הקרן להזרים כ-57 מיליון אירו לקופת חבס השקעות תמורת הנכס העיקרי שלה, מניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI.

אלא שבהמשך נסוגה דואט מהצעתה, מה שהביא לכך שבתחילת החודש נכנסה חבס, שנשלטה בעבר על-ידי הרצל חבס, להליכי פירוק. גם בשלב זה המשיכו המגעים עם קרן דואט, וזאת על מנת לנסות ולהגיע לפתרון במקום העסקה שבוטלה.

בבקשה שנשלחה היום לבית המשפט נכתב, כי "על אף המאמצים הרבים, המו"מ לא מבשיל לכדי הסכם סביר אשר יש בו כדי להלום את האינטרסים של קופת הפירוק, הואיל והצעתה החדשה של דואט, לא רק שמציעה תמורה פחותה מההצעה המקורית, היא אף כוללת בחובה חשיפה לסיכונים נוספים וגדולים יותר".

על רקע זה כותבים המפרקים, כי "מיצוי הזכויות המשפטיות כלפי דואט במצב הנוכחי עדיף על אף האי-ודאות הנלווית לכך, מהחלופה המוצעת של השקעה על-ידי דואט". התביעה תכלול עתירה לאכיפת התחייבותה של דואט לביצוע ההסכם המקורי, או תשלום פיצוי בגין הפרת התחייבויותיה.