בנק ישראל פסל את מינויה של אתי לנגרמן לדירקטורית בלאומי

‎‎‏לנגרמן הצהירה כי אחותה עובדת בבנק, אך רק כעת נזכרו בבנק ישראל לפסול את מינויה בשל הקשר המשפחתי ‏‏‏■ גורמים במערכת הבנקאית ציינו כי ללנגרמן יש עילה לעתור לבג"ץ כנגד ההחלטה, אך לא ברור אם תעשה זאת

סאגת הבחירות לדירקטוריון בנק לאומי אינה נגמרת. ל"גלובס" נודע, כי מינויה שלאתי לנגרמן לתפקיד דירקטורית בבנק נפסל. הסיבה לפסילה: אחותה של לנגרמן עובדת בבנק לאומי. לנגרמן סרבה להגיב לידיעה.

‏נדגיש כי לנגרמן ציינה בטופס הגשת המועמדות כי אחותה, נורית שוורצברג, עובדת בבנק, ואף ציינה כי אמה היא גמלאית של בנק לאומי. אולם, ככל הנראה, עובדה זו חמקה מעיני בנק ישראל, שביצע את הסינון לבדיקת כשירות המועמדים.

‏לאחר שנבחרה לנגרמן לדירקטורית, היא הייתה צריכה לעבור אישור רשמי ואחרון לתפקיד, ואז התגלה כי ציינה בטפסיה כי אחותה עובדת בבנק. אחותה של לנגרמן אמנם אינה מכהנת בתפקיד בכיר בלאומי, אך עדיין מדובר בזיקה בעייתית, שעלולה לגרום לפסילת המינוי.

‏ללנגרמן (44) ניסיון בנקאי עשיר. היא כיהנה בעבר כמנכ"ל דיסקונט משכנתאות, ולפני כן עבדה בבנק ירושלים ובבנק לאומי, שאותו עזבה ב-2001.

‏פסילת המינוי לא אמורה להביא לבחירות מחדש, והמועמד הבא אחרי לנגרמן בספירת הקולות ייכנס לתפקיד הדירקטור במקומה. הדירקטורים שלא נבחרו הם הדירקטור המכהן משה דברת, פנחס בוכריס ועו"ד אביה אלף, ואחד מהם צפוי להחליפה.

‏פרשה זו מהווה עוגמת נפש עבור לנגרמן, שכן ניתן להניח כי היא השקיעה לא מעט מאמצים על מנת להיבחר לתפקיד, ואף דיווחה על קשריה בבנק כנדרש. גורמים במערכת הבנקאית אף ציינו, כי יש לה עילה לעתור לבג"ץ כנגד ההחלטה, אך לא ברור אם תעשה כך.

‏‏לא מעט דרמות ליוו את תהליך בחירת הדירקטורים: מספר מועמדים נשרו במהלך התהליך מסיבות שונות, ומתמודדים אחרים התלוננו על הדרך שבה סיננה הוועדה את הדירקטורים.

‏‏אלא שהאירוע המשמעותי היה כמובן העימות שנוצר בין בנק ישראל למבקר המדינה. מספר תלונות הוגשו למבקר המדינה על תהליך בחירת דירקטורים שקיימה הוועדה בראשות השופטת בדימוס, אילה פרוקצ'יה. מבקר המדינה, יוסף שפירא, אף ביקש פעמיים מהמפקח על הבנקים, דודו זקן, שידחה את האסיפה עד לאחר שיסיים לבדוק את התלונות, אולם זקן סירב.

‏אסיפת בעלי המניות של בנק לאומי נערכה ביום רביעי, ובסיומה נבחרו דוד ברודט ויואב נרדי לכהונה נוספת. מלבד לנגרמן נבחרו גם הח"כ לשעבר שי חרמש ונורית סגל, שכיהנה כדירקטורית.‏ ‏‎‎