רקטה נורתה לעבר אשקלון ויורטה על-ידי "כיפת ברזל"

החזית הדרומית מוסיפה להתחמם: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר אשקלון יורטה במעופה על-ידי מערכת "כיפת ברזל", ואותרה נפילה נוספת בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון ■ לא נרשמו נפגעים או נזק

הירי מכיוון רצועת עזה לדרום נמשך: רקטה שנורתה לעבר אשקלון יורטה על-ידי מערכת "כיפת ברזל". רקטה נוספת נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. בשני אירועי הירי לא נרשמו נפגעים או נזק, וצה"ל מנסה לאתר את מקור הירי.

באזור נשמעה אזעקת צבע אדום, וצה"ל מנסה לבדוק את מקור הירי. הירי מהרצועה היום הוא השני בתוך יממה - אתמול (א') בצהריים שוגרו שתי פצצות מרגמה מכיוון רצועת עזה והתפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא נרשמו נפגעים או נזק כתוצאה מהירי ולא נגרם נזק.

על-פי הערכות של גורמי ביטחון, פצצות המרגמה התפוצצו אתמול כ-500 מטרים בתוך השטח הישראלי, סמוך לגדר המערכת. החקלאים באזור הונחו לצאת מהשטחים החקלאיים באופן מיידי.

שני אירועי הירי ביממה האחרונה מצטרפים לשורה של ניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לפגוע במטרות ישראליות. לפני כשבועיים חשף צה"ל מנהרת תופת משוכללת שנועדה ככל הנראה לחטיפת חייל או לביצוע פיגוע המוני במטרות בתוך שטחי ישראל.

ימים ספורים לאחר מכן נטרל כוח צה"ל מטען חבלה רב עוצמה סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה. האירוע התרחש במהלך פעילות שגרתית ויזומה לפתיחת ציר, שבה זוהה המטען, ובהמשך נוטרל ופוצץ באופן מבוקר.

גזרת הדרום אינה היחידה שמטרידה את התושבים בתקופה זו. רק בשבוע שעבר התפוצצו שתי פצצות מרגמה בשטח פתוח ברמת הגולן, סמוך למוצב תל פארס, כחלק מזליגה נוספת של מלחמת האזרחים המשתוללת בסוריה. גם במקרה הזה לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק.