גבאי מעלה המחיר הממוצע על IDB פתוח: שווי של 980 מ' ש'

המשמעות: ההצעות שיוגשו לביהמ"ש לרכישת השליטה בקונצרן יצטרכו להיות גבוהות מהמחיר שהכתיבה ההערכה הקודמת של המומחה

‎חמישה ימים לפני הדד-ליין שקבע ביהמ"ש המחוזי להגשת הצעות השקעה והסדר חוב בקונצרן אי.די.בי , פרסם היום (ב') אייל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש בחברה, עדכון להערכת השווי של החברה הבת - אי.די.בי פתוח. העדכון נעשה על די חברת ‏‏MNS‏ (של משה חביב ושרון זאורבך) שנשכרה על ידי גבאי.

הערכת השווי הנוכחית מעדכנת מעלה את השווי של אי.די.בי פתוח, ומעמידה אותו על ‏‏NAV‏ (שווי נכסי נקי) של 980 מיליון שקל בממוצע. זאת, לעומת 822 מיליון שקל בממוצע בהערכה הקודמת. פירוש דבר הוא כי ההצעות שיוגשו לביהמ"ש לרכישת השליטה בקונצרן יצטרכו להיות גבוהות מהמחיר שהכתיבה ההערכה הקודמת של המומחה.

כלומר, המשקיעים שצפויים להגיש את הצעתם ביום ראשון הקרוב יצטרכו לתת יותר כסף, או יותר מניות, לבעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. הדבר נכון בפרט להצעתו של שותף בעלי האג"ח - אדוארדו אלשטיין, אשר מבקש להשקיע כ-770 מיליון שקל בחברה לפי שווי חברה של 822 מיליון שקל.

בנוסף, מעניקה הערכת השווי המעודכנת שווי חברה של כ-3.75 מיליארד שקל לכור, לעומת כ-3 מיליארד שקל שניתנה לה בהערכת השווי שנעשתה במסגרת המיזוג עם החברה האם - דסק"ש. לגבי מיזוג זה יכריע ביהמ"ש ביום חמישי הקרוב